Pakollinen selittely ;)

HCR on huomenna, joten eikö nyt ole pakollisen selittelyn aika, että miksi juoksu ei kulje. ;D

1. Olen flunssassa, enkä jaksa juosta. Flunssa alkoi viime viikon torstaina aivastelulla ja kurkkukivulla. Kurkkukipu väistyi viikonlopun jälkeen, mutta tilalle tuli räkää ja yskimistä. Flunssa on kuitenkin hyvin aisoissa ja nenä ei ole niistämisestä kirkkaanpunainen, joten uskallan startata. Juttelin keskiviikkona suunnistuskoulussa yhden kestävyysurheilun huippunaisen kanssa ja hän sanoi, että jos ei oo kuumetta tai kurkkukipua, niin antaa mennä. Saa ainakin liman irtoamaan. Aattelin toteuttaa hänen ohjeistusta. 😉 Hän myös kertoi, että aikoinaan teki huippuaikansa 35-vuotiaana, joten mähän oon siis hyvässä vaiheessa. 😀 Täytän toukokuun lopussa 31, joten tässähän on aikaa kehittyä vaikka kuinka. 😀

Niin, siis tytöt aloitti suunnistuskoulun ja viime keskiviikkona oli ensimmäinen kerta. Hienosti menevät äitin jalanjälkiä, kun ite oon harrastanut suunnistusta 9-17 vuotiaana ja myöhemmin käyny vielä iltarasteilla, mutta en enää kilpaillut. No katotaan innostuvatko lajista sen enempää, mutta ainakin ekalla kerralla tykkäsivät. 🙂 (Toki itse saavat valita lajinsa/harrastuksensa, mutta kun ekaluokkalaisilta tytöiltä kysyi, että mennäänkö, niin molemmat halusivat.)

2. Juoksen uusilla kengillä ja saan varmasti niistä sellaiset rakot jalkaani, että vaikuttaa askeleeseen ja vauhtiin. 😉 Tarkoitus oli testata kenkiä enemmänkin, mm. viime viikonlopun kympillä, mutta nyt olen tehnyt niillä vain 2 tosi lyhyttä lenkkiä (ke 27.4. ja ke 4.5.). Oon juossut tähän asti vain yhdillä kengillä, Asics Nimbus ja nyt ostin toiset kengät kaveriksi: Asics Sky Speed. Ihan kamalan väriset, mutta en viittiny DS Trainereitakaan ottaa, vaikka ne turkoosit olis ollu vähän ees kivemmat, mutta nää on kuitenkin neutraalit ja trainereissa olis ollu pronaatiotuki. Haluan kuitenkin testata näitä nyt, jos sitten juoksisin Tukholmassakin näillä.
3. En oo saanu huhtikuussa juoksukilometrejä kasaan kuin vajaa 90, enkä yhtäkään kunnon VK-lenkkiä. Surkeasti siis, verrattuna siihen, mitä olisin voinut saada. Tällä viikolla on yksi 6,5 kilometrin raskas lenkki koiran kanssa takana. Kävin siis keskiviikkona kokeilemassa, että miltä se juoksu näin flunssaisena vaikuttaa. Raskasta oli ja niistää sai ojanpientareille. Toki kipua ei ollut yläkropassa, vaan vain raskaan tuntuista ja sykkeet korkealla. Eli siis paljon, paljon huonomminkin olisi voinut olla. 6,5km / 43:37 min / 6:40 min/km / avg 160 / max 184.
4. Mulla on uudet juoksutrikoot, joita oon pitäny vaan yhdillä juoksulenkeillä. Ne hiertää kuitenkin jostain ihon rikki.. Tällaiset:
5. Unohdin, että olisi pitänyt kiinnittää enemmän syömisiin huomiota, eikä syödä lounaaksikin töissä vain salaattia. Joten minkäänlaista pientä tankkausta ei ole ollut. Onneksi syön hiilaripainotteisesti, joten hiilaria on kehossa valmiiksi.
6. Reidessä vielä tuntuu, eikä keskiviikon lenkki ilman särkylääkettä mennyt kivuitta. Joten täytyy napata kuussatanen ibumax pari tuntia ennen juoksua kitusiin. Mutta oikeasti reisi on menny tosi paljon eteenpäin ja mahdollisesti Tukholmassa ei enää särkylääkettä tarvita. Uskallan siis ottaa särkylääkkeen, koska tiedän, että syy on lonkankoukistajissa ja en tee suurempaa hallaa ja mahdollisia lisäongelmia särkylääkkeellä.
7. Löytyiskö vielä joku seitsemäskin syy. 😀 En taida enää keksiä, eiköhän nuo riitä. Ei muuta kuin huomenna aamulla klo 8 kohti Helsinkiä ja klo 15.20 startti. Oon siis kolmosryhmässä. Niin, ja oon muuten Sport-lehden VIPpiläinenkin. Heh. 🙂
Tässä siis edellisen päivän pakolliset selittelyt. 😀 Eikö sen näin pidäkin mennä? 😀 Vai olisiko se selittelyn paikka sitten vasta kisan jälkeen? 😉 En tosiaan tiedä yhtään huomisesta, että mikä on päivän kunto. En edes sitä, että mitä vauhtia lähden juoksemaan. Enkä tiedä, että millaiselta tuntuu ennätysvauhti ja tsippaanko sillä vauhdilla jo puolessa välissä. Kaikki on auki, mutta iloisena viivalle, ei tämä niin vakavaa oo. 🙂
Ninni

3 vastausta artikkeliin “Pakollinen selittely ;)”

  1. Tsemppiä HCR:lle! Voi miten aikaisin lähdet matkaan, mutta onneksi perillä sentään odottaa VIP-teltta.

    Mulla on kanssa lonkankoukistajat todella kireät, ja yritän muistaa venytellä niitä päivittäin. Istuminen ja pyöräily eivät oikein tee niille hyvää.

    Iloisena viivalle vaan, ei tarvitse selitellä!

  2. Tsemppiä tsemppiä! Näihin tapahtumiinhan kuuluu aina kaikenmoiset ihme jomotukset ja kipuilut, mullakin sääret on tänään ollu ihan liekeissä ja eilen sykkeet heilui vaikka missä sfääreissä. Onneksi viivalla kaikki yleensä aina unohtuu, onko se sitten se adrenaliini vai mikä.. Joo ja selityksiä ei kannata edes miettiä, nautit vaan 🙂

  3. Pia: Kiitos, sitä tarvitaan! 🙂 Mietin myös perjantaina Helsinkiin lähtemistä, mutta lauantaiaamun starttiin päädyin lasten vuoksi. N. neljä tuntia menee matkaan, ja klo 13 on viimeistään haettava numero ym. Onneksi mulla on kuski, niin voin vaikka vähän nukkua matkalla. 😉

    Mäkin teen toimistotyötä, joten istun päivät pitkät. Fysioterapeutti suositteli satulatuolia, sellainen pitäis hommata.

    Ehdottomasti iloisena viivalle! 🙂

    Laura: Kiitos samoin! 🙂 Ja eikö se oo ihan normaalia, että edellinen lenkki on kamala ja sitten itse kisassa kulkee? 🙂

    Mä yritin olla vitsikäs ja selitellä, kuten oikeat urheilijat epäonnistumista. ;D No huomenna näkee, miten juoksu kulkee. En mä oikeasti ota stressiä ajasta, se on sitten mikä on. Ei sen oo väliä. Omaksi iloksi mä yleensäkin juoksen. Suunnittelin jo, että käyn juoksemassa kesällä jossain puolikkaan. Vielä ei jännitä, mutta jännittäjätyyppinä se kyllä sieltä vielä ilmaantuu..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta