Hiilariholisti

Hei, olen Ninni ja olen hiilariholisti. Syön melkein joka päivä karkkia. Välillä riittää vain pieni suklaapatukka, ja välillä menee puoli kiloa irtokarkkeja. *nolo* Jos karkkia ei oo saatavilla, niin jogurtti on loistava hiilarihimon taltuttaja, tai leipä tai murot tai tai tai.. Näitä löytyy.

En tiedä miten saisin järkevän rajan syömisiin. Ongelmia aiheuttaa lisäksi gluteeniton ruokavalio. Jos vähennän hiilarit melko vähiin, niin pitkät juoksulenkit ei onnistu. 1,5 tunnin jälkeen alkaa heikottaa niin paljon, että on istuttava tiellä alas. Oon testannu muutaman kerran, mutta en vain jaksa. Hiilihydraatteja kuitenkin tarvin treeneissä, mutta onko osa sitten kehon tottumuksesta? Mikähän olisi mulle se järkevä määrä? Sellainen, että ei oo niin turvonnu olo, mutta jaksaa treenata? Ehkä vain aamupuuro, lämmin lounas, välipala, lämmin päivällinen ja iltapala..

Mun ei sais olla kotona ollenkaan, vaan päivä pitäisi olla ohjelmaa ihan täynnä, niin en ehdi syödä mitään ylimääräistä. Tänään on menny taas jo yksi karkkipussi, eilen jäätelöä ja suklaata. Nyt juuri söin neljä porkkanaa putkeen.. Voi hävetys tätä mun ruokavalioa.

Sitten toisaalta mulla on himo fetaan aurinkokuivattujen tomaattien kera (Arla Apetina). Eli aina, kun kaapissa on salaattia, niin kippo on nopeasti tyhjä. Jokaiseen salaattiin pitää sitä lisätä, ja sitten käyn napsimassa sieltä salaatista näitä paloja pelkästään. Mä oon muuten huono tekemään ruokaa, meillä se on mies, joka kokkaa! Tää on hyvää:

Jotenkin pitäisi saada tää ruokavalio sille mallille, että painoa tippuisi ensin viitisen kiloa ja sitten se pysyisi siinä samassa. Mullahan ei todellakaan oo mikään juoksijan kroppa, mutta juoksu on siinä mielessä loistava harrastus, kun juoksemaan voi lähteä mihin kellonaikaan tahansa. Yleensä lähdenkin illalla, kun muksut ovat jo nukkumassa.

Nyt kaksi viikkoa ennen Tukholmaa olisi hyvä aloittaa terveellinen ruokavalio, ja jättää ne karkkien nopeet hiilarit pois. En mä niillä karkeilla kuitenkaan juokse. 😉 Sitten Tukholman jälkeen vois laskee ruuista kalorit niin, että paino vois tippuakin. Nyt kun vaan sais jonkun karkkilakon taas päälle, niin hyvä! 🙂

Ninni

3 vastausta artikkeliin “Hiilariholisti”

  1. Kuulostaa vähän mun syömisiltä. =)
    Karkki on kyllä paha juttu, josta on vaikee päästä eroon.

    Mulla on sama juttu, että jos oon menossa ja poissa kotona niin ruokailu on silloin parempi.

  2. Blogger on takunnu pari päivää, ja tämän aikana lähetetyt kommentit katosivat. Alkuun näytti jo siltä, että koko postaus oli kadonnut, mutta onneksi tuli takaisin.

    En siis poistanu Jaanan kommenttia. Mutta sattuupa se olemaan sähköpostissa tallessa, joten tässä:

    ”Kuulostaa vähän mun syömisiltä. =)
    Karkki on kyllä paha juttu, josta on vaikee päästä eroon.

    Mulla on sama juttu, että jos oon menossa ja poissa kotona niin ruokailu on silloin parempi.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta