Ohjelmaa vailla

Maratonkoulun ohjelma loppui Tukholman maratoniin, ja nyt pitäisi sitten itse soveltaa, että mitä teen ja koska. Jos aikoo nostaa kuntoa, niin olishan se hyvä olla jotain tavoitetta ja järkevyyttä treenissä. Tässä on neljä viikkoa mahdolliseen puolimaratoniin. Periaatteessa vielä yksi viikkoa palauttelua maratonista, kaksi treeniä ja neljäs sitten helpompi puolikasta aatelleen. Loma alkaa keskiviikkona, joten treenata vois enemmänkin. Esim. aamulla ennen miehen töihin lähtöä.

Oon käynyt vaan rauhallisilla kävelylenkeillä koiran kanssa. Lauantaina tein reippaan kävelylenkin läheisellä pururadalla, ja siellä ylämäissä huomasin jalkojen olevan vielä väsyneet. Tein eilen myös kesän ensimmäisen rullaluistelulenkin, vajaa 15km. Rauhallisella vauhdilla, keskisyke 133. Tänään aattelin testata juoksemista, ja kävin juoksemassa pikkulenkin. 23 asteen ilma ja kipeä pohje onneksi pakottivat rauhalliseen lenkkiin. Olihan raskasta: 6,48km, 44:15, 6:50 min/km, keskisyke 153, maksimisyke 164.

Mutta entäs jatko, miten treenaan seuraavat viikot? Tälle viikolle on luvattu lähes 30 asteen helteitä, joten lenkkien ei saa olla pitkiä ja juomista pitää olla paljon. Onneksi on vielä palautteluviikko. Pohkeissa vielä tuntuu, ja hierojalle pitäis mennä.

Seuraavat kolme viikkoa aattelin toteuttaa jonkinlaista dieettiä ja kalorilaskentaa. Tavoitteena on tiputtaa kolme kiloa pois. Toki tämä tarkoittaa, että tässä vaiheessa ei sitä kuntoa nosteta, vaan keskitytään painonlaskuun. Täytyy suunnitella päivän menu järkeväksi, ja namit saa jäädä. Yritän saada itteni oikeasti nyt irti tästä hiilarikierteestä!

Ninni

2 vastausta artikkeliin “Ohjelmaa vailla”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta