Lepoviikko tulee tarpeeseen

Oon todella tyytyväinen mun treenimäärään, oon nyt pari viikkoa pystynyt noudattamaan ohjelmaa täysin. Viime viikolla jopa täydet 100%. Tunteja tuli yli 11, kun vähennetään päivittäiset koiralenkit. 🙂 Mä oon nyt kirjannut tän kuun treenit myös treenit.net-sivustolle, josta näkee hyvin toteutuneiden harjoitusten prosentit lajeittain.

Viikko 43

Jotenkin tämä ohjelma on mennyt hyvin jakeluun myös perheelle. Ensin tytär kysyi tänään, että mitä mulla on ohjelmassa. Kuntosali-vastauksen saatuaan totesi, että aatteli uimista. Teki vissiin mieli uimaan. 😉 Samoin mies kyseli vähän myöhemmin, että olikos mulla ohjelmassa muuta kuin puntti tänään. Mä puolestaan oon motivaatiota täynnä! 🙂

Olin ensimmäistä kertaa lauantaina Aquaplussan porukkalenkillä mukana. Varauduin siihen, että vk-lenkki siitä tulee. 😀 Ja niin tulikin. Halusin myös nähdä, että kuinka jaksan ja halusin vähän testatakin itteäni, vaikka en tiedä onko kolmen tunnin vk-lenkistä mitään hyötyä. ;D Yritin pysyä miesten perässä, mutta ylämäissä ei vaan kertakaikkiaan pysyny. Ei oo reidet ihan yhtä täynnä lihasta, eikä kunto samaa tasoa. 😉 Pari tuntia mukana pysyinkin, kun miehet välillä himmailivat vauhtia ja keräsivät sillä porukan kasaan. Parin tunnin jälkeen heidän nostaessa kunnolla vauhtia tiputtiin me loput kyydistä. Lenkin keskisyke oli 161, ja maksimisyke 197. 😀

Sunnuntaina puolestaa meillä oli ohjelmassa yllärinä kuntotesti. Vähän tuntui edellisen päivän pyöräily reisissä.  🙂 Kuntotestin jälkeen treenattiin tekniikkaa Edenin altaassa, ja taas tuli yksi oivallus siihenkin! Tuuli otti kuvia, ja mä nappasin ne blogiini täältä.

Kyykkyyn ylös hypyn kanssa. Otti muuten reisiin! Kuva: Tuuli /Aquaplus

Tangossa 8,5kg. Kuva: Tuuli / Aquaplus

Kellutaan. Kuva: Tuuli / Aquaplus

Nyt kyllä tuntuu ainakin punnerrukset yläkropassa, lihaksia särkee. Aika vähän on tullut unta viime viikolla, ja varsinkin viime yönä vain kuusi tuntia. Joten tänään on väsyttänyt, ja tuntuu, että lepoviikko tulee kyllä tarpeeseen. Nimenomaan ansaittu lepoviikko. 🙂

Veriarvot ok

Kävin viime viikolla verikokeissa. Ne olivat osa työhöntulotarkastusta, kun kuukausi sitten aloitin uudessa työpaikassa. Kaikki olivat ok.

Lab:
19.10.2011 Pieni verenkuva .
19.10.2011 B-Leuk 3.7 ^9/l ( 3.4 –  8.2 )
19.10.2011 B-Eryt 4.6 ^12/l ( 3.9 –  5.2 )
19.10.2011 B-Hb 132 g/l ( 117 –  155 )
19.10.2011 B-Hkr 0.39 ( 0.35 –  0.46 )
19.10.2011 MCV 86 fl ( 82 –  98 )
19.10.2011 MCH 29 pg ( 27 –  33 )
19.10.2011 MCHC 336 g/l ( 320 –  355 )
19.10.2011 fP-Gluk 5.4 mmol/l ( 4.2 –  6.1 )
19.10.2011 P-Alat 16 U/l ( 0 –  35 )
19.10.2011 P-Asat 26 U/l ( 0 –  35 )
19.10.2011 GT  (P-gamma glut. tr.f) 17 U/l ( 10 –  45 )
19.10.2011 fP-Kreatiniini 61 umol/l ( 50 –  90 )
19.10.2011 fP-Lipidit .
19.10.2011 fP-Kol 3.7 mmol/l ( 3.6 –  5.0 )
19.10.2011 Kol-HDL 1.51 mmol/l ( 0.95 –   )
19.10.2011 Trigly 0.5 mmol/l ( 0.4 –  1.7 )
19.10.2011 Kol-LDL 2.0 mmol/l (  –  3.0 )

En oo tällä viikolla ollu läheskään niin väsynyt kuin viime viikolla. En tiedä johtuiko kasvaneesta treenimäärästä, flunssan jälkitilasta vai mistä. Mutta kiva niin! Oon pystynyt tekemään kaikki ohjelmaan kuuluvat treenit, mistä oon tosi tyytyväinen. Ja ne ovat ajoittuneetkin niin, että kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Käytän kaiken mahdollisen hukka-ajan hyödyksi. Olen esim. käyttänyt tällä viikolla pojan terapian ajan uimiseen sekä tyttöjen harrastuksen ajan juoksemiseen. Siinä se treeni tulee vähän kuin ohimennen.

Keskiviikko on normaalisti lepopäivä, mutta mä tein torstain treenin keskiviikkona, kun mies oli työreissulla to-pe. Ja lähdin pyörälenkille jo iltaseiskalta. Kiersin Halliskan kuntoradan viisi kertaa, ihmisiä näin matkan varrella 32 kipaletta. Joo, laskin niitä, ettei olisi käynyt samat maisemat niin tylsiksi. 😀 Mutta kun oli jo pimeää, eikä joka paikassa ole valoja, niin pitkä pyöräily tuli suoritettua nyt noin. Sitten vielä juoksupyrähdys päälle. Niin, ja oli muuten ihan älyttömän pöljää tulla kampaajalta kotiin hyvinlaitetun tukan kanssa ja 1,5 tuntia sen jälkeen vetää huivi ja kypärä päähän. Pitäis tosiaankin suunnitella kampaajakäynnit lepopäiville, että voi nauttia siitä tukasta vähän pitempään. 😉

Torstai puolestaan oli lepoa, ja tänään sitten uimassa olin jotenkin ensimmäistä kertaa oikeasti sinut veden kanssa. Tuntuu, että happi on aina loppunut Sjoen uimahallissa, enkä tykkää siitä hallista muutenkaan. Mutta tänään tuntui hyvältä! 🙂

Aqua+ porukkalenkki on huomenna. Se on sekä valmennustiimiläisille että triathlonkoululaisille, ja mä aattelin käydä kokeilemassa pysynkö porukan mukana. Juoksulenkillä en pysyisi, koska olivat viime sunnuntainakin juosseet 27km ihan reipasta vauhtia. 5:30 kilsavauhti ei oo kyllä mulle pk-vauhtia. Katotaan miten huomenna pyörälenkillä käy. Mutta eikö parempien kanssa treenaaminen kuitenkin kehitä? 😉 Muutenkin juoksuvauhdit ovat olleet kesän jälkeen lähempänä 6:30 kuin tasan kuutta. Miksi vauhti on tippunut?!

Motivaatio on kyllä nyt korkealla! 🙂