Tuntiennätys

Tällä viikolla mulle tuli eniten tunteja koskaan. Kolme viikkoa sitten niitä kertyi 11 tuntia ja 11 minuuttia, niin tällä viikolla tuli 11 tuntia ja 39 minuuttia. Upea viikko! 🙂

Pyöräily 5h 8min
Uinti 3h 5min
Voima 1h 57min
Juoksu 1h 29min
——–
11h 39min

Juoksun vähyys mua kyllä kummastuttaa, mutta jos kuulemani väite ”pyöräily kehittää juoksua, mutta juoksu ei kehitä pyöräilyä” pitää paikkaansa, niin eipä sitä juoksua tarvikaan niin paljon. Sehän yleensä eniten niitä rasitusvammoja aiheuttaa..

Tänään oli triathlonkoulun yhteistreeneissä vuorossa kuntosalitreeni ja uinti. Ensin uimassa tekniikkaa ja lopuksi päälle
– 1x 100m ykkösvauhtia = 2min 11sek
– 2x 50m kakkosvauhtia = 1min / 59sek
– 4x 25m kolmosvauhtia = 23sek / 24sek / 24sek / 24sek

Kolmosvauhti ei paljon kakkosesta eroa, mutta siihen suurin syy on ainakin se, että mun tekniikka varmasti hajoaa siinä vaiheessa. Niin vähän oon kuitenkin uinu. Ens kerralla meidän uinnit kuvataan sekä veden päällä että veden alla. Todella mielenkiintoista nähdä, miten sitä ite oikein ui ja mitä pitää parantaa! 🙂

Ninni

8 vastausta artikkeliin “Tuntiennätys”

  1. Pakko oli taas tulla kommentoimaan 😀 Tuo on kyllä hieno homma, että tuommosia triathlonkouluja järjestetään missä on yhteisharkkoja ja joku alan asiantuntija on opastamassa ja neuvomassa! Kade!:) Itsellä iskee välillä epätoivo, kun ei tiedä harkkaako oikein, esim. omasta uintiteksniikasta ei ole mitään tietoa…kuhan vaan juoksen, uin ja välillä pyöräilen ja ens kesäksi hirmuset suunnitelmat triathlonin suhteen, voi mahoton…

    Mutta siksi nämä blogit on ollu hyviä, että saa vähän osviittaa miten ehkä tulisi harjoitella 🙂 Ja tosi huippu viikko siulla takana, hyvä hyvä, hienoo :))

    Tässä sairastaessa on ollu aikaa lukea kunnolla sinun kisaraportteja-hyvälle tuulelle niistä tulee ja huikeita suorituksia on sinulla ollu, huh huh:))

  2. Voi vitsi, että olen kade! Mä en pysty rasittaa itseäni ollenkaan tuota määrää, näkyy ihan oikeasti mielenterveydessä, jos kroppa on kokoajan stressitilassa. Olisi ihana vetää tuollaisia reippaita viikkoja, mutta kun ei niin ei. Plääh!

    Mutta siis, vähän siistiä!

  3. Vähän kauhulla odotan uinnin kuvausta omalla kohdallani kun jopa itse huomaan mitä ihmeellisempiä käden ja jalkojenkin liikkeitä enkä silti pysty niitä pitämään kurissa. Vielä, toivottavasti joskus. =)

    Tsemppiä ens viikkoon!

  4. Heippa Ninni. Pitää käydä täällä vielä kysymässä/vinkkaamassa, että kiinnostaisko sinua tulla Kukan kahvakuulakurssille, kun se on sunnuntaina niinkin lähellä kuin Tervajoella. 🙂

  5. Hieno treeniviikko!

    Kyllä se uinnin videokuvaus antaa paljon, tai ainakin minulle se oli ihan kullanarvoinen. Sen ensimmäisen kerran jälkeen uinti on lähtenyt edistymään todella hyvin. Videolta näki konkreettisesti sen, mitä tekee uidessaan ja pystyi yhdistämään näkemänsä siihen, miltä se oma uinti ja omat liikkeet tuntuu. Kun oivalsi, miltä mikäkin ”tunne” liikkeiden yhteydessä näyttää, oli niitä paljon helpompi lähteä korjaamaan. Vaatii vain älyttömästi keskittymistä, miettimistä ja niitä toistoja 🙂

  6. Hanne, sulla tuo koirablogi jo on, niin ei muuta kuin urheilublogiakin pystyyn. 😉 Millaisia suunnitelmia sulla on, mihin kisaan ja mille matkalle? Ja onko jopa aikatavoitteita? Mä en tiiä kuinka tarkkaan saisin näitä omia treenejä kirjata, pitäiskin kysyä, että oisko parempi vain yleisellä viikkotasolla vai saanko kirjata päivätasolla. 🙂 Kun kunto ei oo mikään huippu, niin kisoissa tulee sitten sisukkaita suorituksia. ;D

    Niobe, se niin riippuu mistä niitä tunteja tulee. PK-pyöräilyllä on niitä helppo kerätä, juosten ei saa tällaisia treenimääriä millään. Saati esim. tuollaisilla sisäpyöräilytreeneillä, missä just olit. 😉 Mitä raskaampaa liikuntaa, sitä väsyttävämpää se vaan on.

    Jaanaba, ei munkaan uinti todellakaan oo mitään oikeaoppista, mutta kuvauksen jälkeen tietää mitä parantaa. Ja ens kerralla vasta kuvataan, vielä niitä ei nähdä. 😉 Tsemppiä myös sulle!

    Outi, mä huomasinkin tuon, mutta ens sunnuntaina meillä on juuri nuo uintikuvaukset triathlonkoulusta, joten jätän Kukan kurssin väliin.

    Terpu, loistavaa! Toivottavasti omalla kohdalla siitä on yhtä paljon hyötyä! 🙂

    Kiitos teille kaikille, kun kommentoitte!! Näitä on kiva lukea! 🙂

  7. Itseasiassa minä olen pitänyt reeniblogiakin syyskuusta asti, kun tein päätöksen ”kokeilla” tätä triathlonia… 🙂 Tosin en ole ilenny vielä laittaa sitä julkiseksi 😀

    Jos tuo uiminen alkaisi keväällä sujumaan niin että alkas jaksaa uida sen lähemmäs 2km kunnolla niin kyllä tässä kiinnostas lähteä kokeilemaan suoraan sitä puolikasta, mutta saa nyt nähdä miten harkat kevätpuolella onnistuu.. 🙂 Tavotteet on lähinnä ihan vaan itsensä haastaminen ja -voittaminen 🙂

    Olipa hyvä että laitoit juttua noista sykemittareista, onko tuo polarin juoksusensori ollu hyvä? Mittaako se miten tarkasti/helposti matkan? Miulla ois seuraavana ostoslistalla jonkun vempeleen hankinta mikä mittais juoksumatkaa.. 🙂

  8. Hanne, no ilman muuta se julkiseksi. 😉 Olis kiva lukea!

    Itseasiassa mä en oo käyttäny tuota jalkasensoria ollenkaan, luotan enemmän gps:ään ja käytän vain sitä. Sitä pystyy käyttämään myös pyöräilyn, rullaluistelun ja hiihdon matkojen mittaamiseen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta