Kuntosalimietteitä

Mulla loppui vuodenvaihteessa Liikuntakeskus Pulssin jäsenyys. Kovasti nyt mietin, että mitä kuntosalin palveluja jatkossa käytän. Tykkään Pulssin henkilökunnasta sekä Pulssista paikkana. Siellä olen käynyt monta vuotta, joten se tuntuu kotoisalta. Mutta tällä hetkellä en tarvitse ohjattuja tunteja, ainoastaan pitäisi päästä kaksi kertaa viikossa kuntosalille. Jäsenyys maksaa 49 euroa kuukaudessa, se on käsittääkseni halvimpiakin Seinäjoen saleista. Uusi Easy Fit tais olla 29 euroa kuussa, mutta sehän perustuu enemmän virtuaalitunteihin. Katselin myös kuukausi- ja kymppikorttejakin, mutta niillekin tulee vain yhdelle kerralle hintaa. Yksittäinen käyntikin hipoo nykyään tosi isoja summia joka salilla, kympistä ylöspäin.

Uimahallin kuntosalilla oon käynyt muutaman kerran uinnin yhteydessä. Se maksaa 2 euroa kerta, ei paha. Siellä on tarvittavat laitteet, ainoastaan selkä- ja vatsalihaspenkit puuttuvat. Tai selkälihaspenkki on huono. Siellähän ei oo mitään juoksumattoa, soutulaitetta ym. Mutta juoksumattohan multa löytyy tarvittaessa kotoa. Kotona pystyn tekemään oikeastaan kaikki muut tarvittavat liikkeet paitsi jalkaprässin. Haluamani selkä- ja vatsalihaspenkkejä ei ole, ja takareidetkin voin tehdä yksi kerrallaan. Kuitenkin tuntuu, että treeni on kaikista paras, kun sen tekee oikealla salilla. Kotona osa liikkeistä pitää tehdä autotallissa ja osa sisällä olkkarissa.

Nyt on vähän tenkkapoo, että miten jatkossa. Tykkään Pulssista, mutta kai se on järkevintä käydä uimahallin salilla, koska se on halvin ja siihen menis kuukaudessa 16 euroa.

Meen muuten luultavasti keskiviikkona 25.1. Kuortaneelle testaukseen. Selviää maanantaina, että mahdunko ensinnäkään mukaan ja toisekseen, että saanko porukan ainoana vielä 6x1000m kenttätestin laktaattimittauksineen jälkeen jatkaa hommaa matolla maski naamalla, jolloin saadaan kynnysten lisäksi selville vielä todellinen hapenottokyky. Mullahan sitä ei oo koskaan mitattu, ja se olisi oikeasti kiva tietää. Kynnykset ovat mitattu juosten viimeksi marraskuussa 2010 ja pyöräergolla keväällä 2011. Arvioitu hapenottokyky oli vuosi sitten 45, joten olematonhan se on vielä. Tässä aikaisempien kuntotestien tuloksia. Katselin ohjelmaa, ja aikamoinen testausviikko lepoviikosta tuolloin tulossa, kun tämän lisäksi on 1000m uintitesti + cooper. 😀

5 päivää herkkulakko takana! 🙂

Ninni

4 vastausta artikkeliin “Kuntosalimietteitä”

  1. Onnittelut herkkulakosta, multa ei varmaan onnistuis 😉 Mä päätin kerran alkaa käymään kuntosalilla ja ostin heti puoleksi vuodeksi kortin. Taisin käydä kuukauden ja kyllästyin sitten.

  2. Kiitos Miia, ja kiva, kun jätit kommenttia! 🙂 Kyllä se ihan töitä teettää, että pystyy olla syömättä, sellainen hiilariholisti kun oon! 😀 Voi, siinä meni kyllä rahat hukkaan..

  3. Mulla on vähän sama probleema tuon kuntosalihomman kanssa. Päätin lopettaa kalliin kuntokeskusjäsenyyden ja nyt vähän jännittää saanko otettua itseäni niskasta kiinni ilman sitä. Tykkäsin käydä jumpissa, kehonhallintatunneilla ja kerran viikossa salilla. Kyllä se vaan kummasti motivoi, kun on laittanut rahat likoon…

    No, ajattelin kuitenkin yrittää: raahasin levypainot olohuoneeseen (mistä niitä ei voi olla huomaamatta – jos ne kerta siellä on, niitä pitää käyttää!) Pari kertaa viikossa vedän koti-bodypumpit ja päälle netistä pilatesta.

    Netissä tosiaan on ihan hyviä treenivideoita ja -haasteita, esim: http://www.bodyrock.tv/
    Tsemppiä!

  4. Mirjam, kerroppa sitten kuinka onnistui! 🙂 Mä oon vieläkin epävarma kuinka teen, en oo torstain jälkeen asiaa miettiny.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta