Training Camp Harraste 04/2012

Ihana liikuntapainotteinen viikonloppu takana. En oikein tiedä mistä aloittaisin ja kuinka kertoisin. Paljon tuli uutta oppia. Heti perjantaina sain vinkkejä mm. kuinka mun olisi hyvä ajaa alamäet ja mutkat. Pyöräilytekniikkaa ja vaihtoharjoituksia. Sitä vaihtoa kisassa kyllä täytyy etukäteen miettiä tarkasti, muuten jotain unohtuu ja diskataan, tai sitten vie vain ylimääräistä aikaa.

Ekoihin treeneihin valmistautumassa
Ympäri..

Lauantaina nousevauhtisen duathlontreenin ja fysioterapeutin luennon jälkeen kuvattiin uintia videolle, ja sunnuntaina sitä analysoitiin. Mulla oli edelleen sama ongelma, ettei käsi nouse palautuksessa tarpeeksi korkealle. Katselin äsken marraskuun uintivideon ja tämän huhtikuun, niin melko samalta näyttää. :/ Onhan uinti eteenpäin mennyt, ja vauhtia on tullut lisää, mutta palautus on kyllä yhtä huono.

Lauantain duathlonista
Samasta duathlontreenistä
Pää hyvin, mutta käsi sais palautua korkeammalta ja siten tulisi veteen paremmassa asennossa.
Mitä tuo toinen käsi jo tuolla edessä tekee?!

Lauantai-illan päätti vielä tunnin ja vartin pituinen kävelylenkki vaunujen kera. (Päästin siskoni miehensä kanssa juoksulenkille, ja mä lähdin kävelylle.) Oli upea ilta! Kävely helpotti selässä ollutta lihaskramppia, jonka sai päivän päätteeksi laukkuja ottaessa autosta. Onneksi särkylääke helpotti suurinta lukkoa ja hengityksen salpaantumista, ja kävelylenkki helpotti lisää.

Sunnuntaina uin ensimmäisen kerran märkäpuvulla. Sitä sai kokeilla treenin alussa n. 10 minuuttia. Mun oma oli kotona, joten sain puvun lainaksi. Oli muuten melkoinen kokemus. Ei uskoisi kuinka paljon se kelluttaa! 🙂 Lättäreillä uimista ja kovavauhtista uintia jouduin välttämään, koska olkapää ei ole ihan täysin vielä kunnossa. Olkavarteen säteilee välillä kummasti, ja välillä ei tunnu ollenkaan.

Suoraan sängystä uimaan..

Leirin päätti 62 kilsan maantielenkki. Oli Pohojammaan likalle vähän mäkinen reitti. ;D Kuulemma 650 metriä nousua, ja se kyllä tuntui jaloissa. Vauhdista vastatuulessa, alamäissä ja ylämäissä huolimatta lenkin keskisyke pysyi juuri peruskestävyyden puolella, hyvä!

Kotimatkalla koitti väsymys. Oikein huomasi kuinka väsy valtaisi kehon. Että eiköhän sitä sitten tullut treenattua viikonlopun aikana hyvä määrä. Tunteja taisi tulla leirillä 9 kipaletta. 🙂 Nyt nukkumaan ja palautumaan.. Ja suosittelen muuten training camppia kaikille, loistava!

Kiitos kuvista Tuuli ja Jaanaba!

Ninni

7 vastausta artikkeliin “Training Camp Harraste 04/2012”

  1. Moi Ninni!
    Kevät on jo sen verran pitkällä näilläkin korkeuksilla, että ekat lenkit (minulle) uudella Meridalla on ajettu! Oon pyörään tosi tyytyväinen ja oi sitä vauhdin hurmaa! Oon jo nyt ihan koukussa 😉 Tuli tehtyä hyvät kaupat, kiitos vielä!
    T. Laura

  2. Heippa Laura! Mä oonkin monta kertaa miettiny, että ootkohan ollu tyytyväinen.. Tosi kiva kuulla, että oot!! 🙂 Kiitos itsellesi! Mukavia ja turvallisia kilometrejä. 🙂

  3. Ei varmaan ollu turha reissu! 🙂 Paljon hyödyllistä tietoa triathlonista epäilemättä saitte, en tiennytkään että vaihdossa vois jotenkin sössiä niin että voivat diskata!?! Pitäsköhän itekkin jostain lukasta triathlonin ”käytössäännöt” läpi 🙂

  4. Niobe, ei muuta kuin bongaat itelles jonkun treenileirin. 😉

    Hanne, kiitos! 🙂 Siis sä et saa avata kypärää ennen kuin pyörä on paikoillaan, tai et saa ottaa telineestä pyörää ennen kuin kypärä on kiinni. 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta