Tekoaurinko

Ostin kirkasvalolampun! Se saa luvan olla mun aurinko tämän pimeän vuodenajan. Etelä-Suomessa on tainnut tulla lunta oikein kunnolla. Meillä on kuitenkin täällä Seinäjoella maa vielä ihan musta. Huomiseksi on luvattu lumisadetta, mutta kauas taitaa jäädä etelän määrästä. Harmi. Lumi tuo kuitenkin valkeutta ihan eri tavalla! 🙂

Yritän nauttia tästä valosta nyt pari tuntia päivässä. Taidan viedä lampun töihin, koska siellähän mä istun paikoillani. Katotaan onko tästä mitään apua mm. tarvittavaan yöunen määrään tai aamulla sängystä ylös nousemiseen. 🙂

Haamunälkä

Mä oon oikeasti melkoinen hiilariholisti. Jos ei ole karkkia tai muuta hyvää saatavilla, niin syön leipää, jogurttia, muroja.. Selkeästi siis hiilareita. Mun syömiset eivät todellakaan oo kaunista katseltavaa. Jotain on tehtävä. Voin kuitenkin sanoa, että vuosia vallinnutta tapaa ei ole helppo muuttaa. Olen myös tunnesyöjä. Kun joku ottaa kovasti päähän, niin säkillinen karkkia lohduttaa. Toiset lähtee tupakille, mä ostan karkkia. Tai ittensä on kiva palkita karkilla. Toisilla on perjantaipullo, mulla se on perjantaipussi. Tai tahtoo kyllä olla jokaviikonpäiväpussi. :/

Vähemmän näitä..

Olin viime keväänä lähes neljä kuukautta herkkulakossa. Sen jälkeen kaikki kostautui moninkertaisesti. Nyt en aio tehdä mitään herkkulakkoa, nyt aion muuttaa tapani. Yritän oikeasti syödä paremmin, etsiä netistä jotain uusia reseptejä. Smoothiet ovat aika pinnalla nyt, mutta mä en oo sellaisia tehnyt. Oisko mitään hyviä ohjeita niihin? 🙂

Tietysti toiveena on, että tämän kaiken seurauksena painokin vähän tippuisi. Kuten jo ennemmin mainitsin, niin oon saanut syksyn aikana muutaman lisäkilon. Ne ovat tulleet ihan vain v*tutuksen seurauksena, kun selkävaivaisena söin ja makasin. Karkkilakkoon en ryhdy, mutta jättipussit saavat jäädä vähemmälle ja pienet määrät tilalle.

.. ja enemmän kunnon ruokaa.

Lupaan myös kiinnittää enemmän huomiota töihin mukaan ottamiini eväisiin. Jos edelliseltä päivää ei ole ruokaa mukaan, niin helposti lounaalla menee puuroa, nuudelia tms. nopeaa ja vähäenergistä. Tämä kostautuu sitten kotiin tullessa. Nälkä on hirveä. Meillä kuitenkin asuu diabeetikkokin, jonka hiilareita lasken joka päivä ja jonka ateriarytmistä pidetään kiinni. Ei ole siis kyse siitä, etten tietäisi asioista. Tiedän kyllä hyvin mikä sisältää proteiinia ja mikä kuinkakin paljon hiilaria.

Mainoksen uhri. Ostin lehden kannen perusteella.

Kaikki hyvät vinkit ovat tervetulleita! 🙂 Onkohan muuten iPhoneen olemassa mitään appsia, johon vois syöttää syömänsä ruuat ja niiden kalorit. Muuta kuin muistio. Näkis vähän, että paljonko päivässä suuhunsa pistää.