Vuosi 2012

Tein vuodesta 2011 yhteenvedon, joten eiköhän sellainen pidä tehdä tästä vuodestakin. 🙂

Tammikuussa: 
– Juoksin cooperin testin, jota en ollut tehnyt ainakaan 15 vuoteen. 2550m.
– Tonnin uintiin kului aikaa 20:20.
– Ostin maantiepyörän.

 

 

 

Helmikuussa:
– Ilkan hiihto 50km, aikaa meni 4:07:51.
– Juoksin ensimmäisen kerran Pyhäjärven ympäri ja sain luvan käyttää lättäreitä uidessa.
– Myin cyclocrossini.
– Treenasin ensimmäisen kerran yli 50 tuntia kuukaudessa.

 

 

Maaliskuussa:
– Ensimmäistä kertaa kymppi alle 55 minuuttiin, vk1:llä.
– Polarin testihenkilönä taas muutaman viikon.
– Talven viimeinen hiihto.

 

 

 

Huhtikuussa:
– Odotettu maantiekauden avaus Pääsiäisenä.
– Uin ensimmäisen kerran tonnin alle 20 minuuttiin. Aikaa meni 19:35.
– Ostin märkäpuvun, triathlonasun ja ilmoittauduin Joroisille puolimatkan kisaan.
– Osallistuin Aqua Plussan training campille.

 

Toukokuussa:
– Juoksin puolimaratonin ennätysaikaan 1:55 Porissa.
– Ensimmäistä kertaa avovedessä märkäpuvulla, tumma vesi pelotti.
– Nautin maantielenkeistä kevätsäissä!

 

 

 

Kesäkuussa:
– Ensimmäinen triathlonkisa, Voimarinteen sprintti.
– Kilpirauhasen arvot eivät olleet kohdillaan, lääkitystä muutettiin.
– Ensimmäinen pitkä pyörälenkki. Jaanan kanssa 138km.

 

 

 

 

 

Heinäkuussa:
– Osallistuin avovesiuintikurssille.
– Triathlonin puolimatka Joroisilla, 6:05.
– Botniapyöräily 106km, 3h 17min (avg 32,5km/h).

 

 

 

 

 

Elokuussa:
– Aloitin Venlan valmennuksessa!
– Treeniä Kuopiossa. Iina, Niina ja Nina yhteislenkillä.
– Triathlonpyörän osto, käytettynä ystävältä.
– Perusmatkan triathlon Pajulahdessa, jossa samalla Jaanan huoltajana täysmatkalla.

 

Syyskuussa:
– Ensimmäinen todellinen mäkitreeni, jonka jälkeen monta päivää jalat paskana! 😀
– Polvi. 🙁
– Ensimmäinen DNF, puolimaratonilta Ilmajoelta.

 

 

 

Lokakuussa:
– Sain kuntoiluhuoneen valmiiksi.
– Ensimmäinen kerta hiihtoputkessa.
– Kortisonipiikki polveen.

 

 

 

 

 

Marraskuussa:
– Lihaskramppi selkään, josta toipuminen vie pitkään.
– Treeniä Jämillä ihanissa maisemissa.

 

 

 

 

Joulukuussa:
– Ekaa kertaa akupunktiossa.
– Ilmoittauduin Finntriathlonille ja Barcelonaan puolimatkoille.

 

 

 

 

Viime vuonna treenitunteja kertyi 321, ja toive oli, että tänä vuonna niitä tulisi enemmän. Ja tulihan niitä! 🙂 Lukema näyttää olevan 440h (+ 30h lihashuoltoa). Pylväsdiagrammissa näkyy heikko loppuvuosi, mutta tärkein kesän kannalta on toivottavasti tuleva alkuvuosi. Harmittaa kyllä nykyisen treenit.net:n huonot tilastot, mutta toisaalta eipä sillä taida mitään sponsoreita olla, ja ilmaiseksi tekevät. Täytyy siis olla tyytyväinen! Strandsilla oli vaan niin hienot pylväät, että niitä on ikävä! Teen sitten ite, kun valmiina ei saa.. Muita tavoitteita tälle vuodelle oli suoriutua puolimatkasta, ja sen suoritin hienosti. 🙂 Venyttely kyllä unohtui, mutta nyt loppuvuodesta oon sitä tehnyt alkuvuodenkin edestä.

Vuoden 2012 tunnit ilman lihashuoltoa. Yhteensä 440h (+ lihashuolto 30h).

Ens vuoden tavoitteet tulevat tässä:
– Tipaton tammikuu tarkoittaa mulla herkutonta tammikuuta. Alkoholi kun ei ole mulle ongelma.
– Painon tiputtaminen lähemmäs kuuttakymmentä kiloa.
– Ruokavalion parantaminen enemmän urheilijamaiseksi, eli herkut paljon vähemmälle.
– Puolimatkan ajan parantaminen.
– Venyttely treeniohjelmaan!

Oikein hyvää ja aktiivista alkavaa vuotta kaikille!

Vuoden vipa viikko


Taas on sunnuntai, ja yksi viikko vierähtänyt. Sinänsä poikkeuksellinen viikko, että oon lomaillu koko viikon. Ulkoilua on tullut enemmän, mitä viikon tunnit näyttävät, koska oon mm. hiihtänyt lasten kanssa ja ollut rinteessä kolmen tunnin ajan. Niin, ja tein mä fyssarin mulle määräämiä pakaraa vahvistavia liikkeitäkin Joupiskan rinteessä. Toki ite en silloin lasketellu, vaan katselin tyttöjen menoa rinteen juurella. Voi olla, että sain katseita osakseni, mutta väliäkö tuolla. 😀

Uus takki ja mösä.

Tunteja tälle viikolle (vko 52) kertyi seuraavanlaisesti:
 
Hiihto 3h 2min
Pyöräily 2h 25min
Uinti 2h 10min
Voima 45min
Juoksu 20min
—————–
Yht. 8h 42min (+ lihashuolto 2h 25min)

Näkyvyys pyörälenkillä on tärkeää! Valo ei ole kameran salama, vaan otsalamppu.
Katselin tuossa vähän juoksukilometrejä keskiviikon lääkärikäyntiä varten. Kolmessa kuukaudessa (loka-joulukuu) oon juossut 35 kilometriä! Jep.. Katotaan mitä lääkäri tuumaa, miten jatketaan tämän ITB-syndrooman kanssa. Oon tässä pohtinu kaikenlaista magneettikuvauksesta kuukauden juoksu- ja pyöräkieltoon. Jos tuo pyöräily ylläpitää ongelmaa? Vaikka oikeasti polveen ei satu pyöräillessä, ainoastaan juostessa. Nyt on vaan loistava aika hiihtää, joten sinänsä kuukauden juoksemattomuus+pyöräilemättömyys olis paras toteuttaa nyt.

Hiihtolenkillä.
Neljä eri ihmistä on todennut, että kipeän polven ulkosyrjä ei ole samanlainen toisen polven kanssa. Kaksi on puhunut paksuuntumisesta. Mutta onko kyse nimenomaan ITBS:stä vai onko ongelmana sen alla oleva limapussi, vai mikä?! Se selviäis kuvauksella, koska kukaan ei pysty sanomaan mikä oikeasti on ongelma. Ens viikolle on varattu myös LPG-hoitoon aika, kokeillaan sitäkin. Itse oon rullaillu ja venytelly lantiota paljon, mustelmille saakka. 😀