Kuurilla

Tammikuun suunnitelma 9.1. alkaen:
– Juoksukielto
– Pyöräilykielto
– 7pv tulehduskipulääkekuuri
– Päivittäistä venyttelyä ja rullailua
– Jokaisen treenin jälkeen kylmää polveen
– 5 x LPG
– 3 x fysioterapeutin hierontakäsittely

Kävin eilen fyssari/hierojalla, jolla oon normaalisti käynyt, mutta jolle en ole syksyn aikana saanut aikaa ollenkaan. Eilinenkin aika on varattu joskus marraskuussa. Hänen kanssaan sovittiin ylläolevat asiat. Tämän jälkeen testataan kestääkö polvi juoksua. Jos ei kestä, niin suuntaan magneettikuvaukseen. Jos kestää, niin mikäs sen parempaa!! 🙂

Jalan lisäksi suunnitelmissa on huomion kiinnittäminen syömisiin. On ihan uskomatonta, että mun päivittäinen kalorikulutus ilman liikuntaa on vähän reilu 1700. Se on ihan älyttömän vähän! Mä syön helposti päivittäin 2000, vaikka olisi kuinka hyvä päivä ja treeneistä lepopäivä. Sitten, jos haluaisi tiputtaa painoa viikossa 0,5 kiloa, niin se tarkoittaisi kalorikulutuksen tiputtamista 500 per päivä. Eli reilu 1200 päivässä. Eihän sillä pötkitä yhtään mihinkään. Se tulee vielä niin helposti täyteen! Onneksi treenaan, niin saan syödä enemmän! 😉 Tuohon tammikuun suunnitelmaan lisätään siis vielä seuraava rivi:

– Syömisten kirjaaminen Kalorilaskuri.fi -palveluun

Oon miettiny ja analysoinu paljon tuota jalkaa. Mistä kipeytyminen ehkä johtui, miten jatkossa voisin sen estää jne. Mun täytyy varmasti hidastaa vauhtia pk-lenkeillä. Juoksen paljon sykkeen ollessa pk2:lla tai pk1:sen yläosassa. Jos osa lenkeistä olisi selkeästi todella hitaita.. Suunnittelin laittavani nopeuden mittarista piiloon, koska se ärsyttää, että näen kuinka hitaasti menen. Lujempien lenkkien jälkeen on selkeästi kuunneltava kroppaa, ja antaa jalkojen palautua kunnolla. On turha lähteä pitemmälle lenkille, jos vähänkin on rippeitä edellisestä rasituksesta. En tiedä mikä on oikein, mutta nyt musta on tullu ylivarovainen.

Ninni

12 vastausta artikkeliin “Kuurilla”

  1. Eikös joku pohojalainen pumppu hoilannut että
    jos se ois helppoo
    oisin tehnyt sen jo
    Kyseistä pumppua luureihin ja tsemppiä.

    • Kyllä hoilas! Juuri joulun aikaan olin kyseistä miestä kuuntelemassakin. 😉 Kiitos!

  2. Kalorilaskuri on tuttu paikka :). Siellä aloitin myös blogin pitämisen. Koetin aloittaa uudelleen ruokien kirjaamisen syksyllä, mutta sitten se taas jäi. Nyt koetan ottaa rennommin syömisten suhteen ja opetella pysyvää painonhallintaa ilman kirjaamista.

    Juoksussa mä käytän nopeusmittaria ainostaan silloin kun teen vetoja, muuten seuraan ainoastaan sykkeitä. Suurin osa tämän hetken juoksutreeneistä on tuolla PK1:n ala-alueella.

    Tsemppiä tuon jalan kanssa!

    • Se kertoo kyllä karun totuuden hiilaripainotteisesta ruokavaliosta. En mä osaa syödä proteiinia ja varsinkaan rasvaa. Mutta nyt yritetään saada ympyrän värit oikeiksi. 🙂

      Täytyy pyrkiä tuohon samaan tuon nopeusmittarin suhteen.
      Kiitos!

  3. Nopeutta ei oikeasti kannata tutkailla kuin jos on tavoitevauhti joissain vedoissa tms, mitä pk-lenkeillä ei tietenkään ole. Talvella vielä nastalenkkarit, alusta ja painavat vaatteet vaikuttavat vauhtiin. Minuutin kävelypätkät 10-15minsan välein auttaa jalkoja palautumaan, mutta eivät vaikuta pk-lenkkien tehokkuuteen mitenkään. Toivottavasti sun polvi paranisi pian.

    • Arvaa oonko lukenu sen sun yhden tekstin varmaan 3-4 kertaa.. Nyt kun tästä pääsen juoksemaan, niin tulee muuttumaan mun juoksutreenit, se on varmaa! Ja ei varmaan olisi huonoja nuo minsan kävelypätkätkään! Kiitos neuvoista! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta