Lihaksille töitä

Viikko on pulkassa ja uinnin lisäksi pääsin hiihtämäänkin. Aika voimatonta oli lauantain hiihtokokeilu, mutta tämän päivän kolmen tunnin lenkki oli jo parempi. Jaloissa kyllä potkut tuntuivat 2,5 tunnin jälkeen jo niin hyvin, että jäin miettimään, että onko kolmen viikon päästä edessä oleva 60km hiihto sittenkään järkevää. 😉

Hiihdin tänään 33,8km ja aikaa meni 3h 2min. Peruskestävyys 1 -sykkeillä, joten rauhalliseen tahtiin. Keskivauhti näytti olevan 5:23 min/km, joten ihan viime kertaisiin hyvällä säällä hiihdettyihin lukemiin en päässyt (40,8km ja 3:11). Hiihto on kyllä niin välineurheilua, ja säästä kiinni tuo vauhti.

Aattelin tosiaan mennä Kauha-hiihtoon kokeilemaan tämän talven pitempää hiihtoa. Siellä olis luvassa 60 kilometriä perinteistä. Hiihtokilometrejä on tänä talvena ehtiny kertymään vasta kolmea kilometriä vajaa 200, joten ei paljon. Mutta hyvänä pitkänä treeninä tietty nuo tuollaiset pitemmät tapahtumat ovat hyviä! 🙂

Patukkatauolla 1,5h hiihtämisen jälkeen. Pitäiskö ostaa uudet sauvat, kun ovat jeesusteipillä teipatut. 😉

Ainut energiapatukka mistä tykkään ja mikä mulle (keliaakikko eli gluteeniton ruokavalio) sopii, on tuo Fastin tuote. Onko teille tullu vastaan mitään hyvää proteiinipatukkaa, joka olis gluteeniton?

Viikko 4:
Hiihto 3h 45min
Uinti 1h 55min
—————-
Yhteensä 5h 40min (+ lihashuolto 1h 15min)

Nyt mäkin näen trainerilla polkiessa tai hallia ympäri kiertäessä matkan, ja vielä kadenssinkin. Nimittäin mies toi työreissulta mulle tuliaisia, Garminin sykemittariin sopivan palikan. Vielä en oo voinu sitä testata, muuta kuin käsin polkimia pyörittäen. ;D

Ja arvatkaas mitä?! Huomenna on se päivä, kun käyn fyssarilla ja me sovitaan miten lähden testaamaan juoksemista. Mua kyllä hirvittää ihan oikeasti! Mitäs jos polvi ei kestäkään?!?!

Ninni

11 vastausta artikkeliin “Lihaksille töitä”

  1. Tutun näköinen Garminmokkula. Nippusiteillä se mullakin on kiinni, joskin tuo mittausanturi mulla on toisessa asennossa. Sulla se on mielestäni fiksummin, kun en tullut ajatelleeksi että sen voisi taittaa tuonne alas putken viereen. Kiitos vinkistä ja toivotaan että fysioterapeutilta tulee hyvät ohjeet, jotka sallivat kivuttoman juoksemisen.

    • No olipas hyvä, että tuon kuvan sitten liitin, kun kerran sait siitä vinkin! 🙂

  2. Kauha-hiihto on oikein mukava/rento tapahtuma ja profiili helpohko :)(Paitsi jos tulee lunta vaakatasossa kuten parina viime vuonna) Siitä saa mukavaa lisäintoa treeniin kun on jotain tollasia kalenterissa.

    • Olipas kiva kuulla! 🙂 No toivotaan, että nyt olis vähän parempi sää. Mä olin viime vuonna Ilkan hiihdossa, ja siellä oli just noin kauhea keli. 😀

  3. Gluteenittomia ihan ok. proteiinipatukoita on ainakin Maximin maapähkinä-suklaa patukat (joku toinenkin maku on gluteeniton, mutta ei niin hyvä). Joistain kaupoista saa myös semmoisia gluteenittomia Pulsin proteiinipatukoita ja niistä ainakin maapähkinä on minusta ihan hyvä. Minä siis arvatenkin tykkään maapähkinöistä 😀

    • Loistavaa!! Kiitos vinkeistä!! 🙂 Mä oon käyny tosi moni läpi aina hyllyllä, mutta järjestäen niissä on vehnää. Nyt voin napata vaan kokeiluun. 🙂 Fastilla on muuten se mintun makuinen kans gluteeniton, mutta tuo caramel on parempi.

    • Sitä vielä piti lisätä, että Northforcen edustaja on kertonut minulle, että patukat ovat gluteiinittomia, mutta maininta gluteiinijäämistä tuoteselosteessa johtuu siitä, että patukat tehdään samalla linjalla muiden tuotteiden kanssa. Linjat kyllä kuulemma pestään huolellisesti ennen gluteiinittomien patukoiden tekoa.

    • Kiitos vinkistä!! 🙂 Aika hintavia kyllä ovat, lähes kaksinkertainen hinta Fastin patukkaan nähden. Pitää kuitenkin maistaa, näyttäis olevan paikallisessa Supersportissa myynnissä. 🙂

  4. Ei sovi kotimaiset viljat mullekaan ja näiden patukoiden kanssa saa kyllä tihrustaa tuoteselosteita aika tarkasti. Toi Maximin 54% pähkinäsuklaa on oma suosikkini, järjetön määrä proteiinia yhdessä patukassa mutta maku ja koostumus on niin tuhti ettei varmaan sovi monellekaan.

    Viikonloppuna bongasin Fastilta tollasia, http://www.fast.fi/recovery-a-protein-50-g , parhaan makuisia mitä olen testannut, hyvä määrä protskua ja hintakin oli aika halpa.

  5. Täytyy kyllä tuota Maximia koittaa. 🙂 Mäkin näin noita eilen kaupassa ekaa kertaa, ja ostinkin kaikki kolme makua. Kokeilin eilisen treenin jälkeen jo ensimmäistä. Proteiinia hyvin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta