Onnistunut kutosviikko

Kutosviikko oli oikein onnistunut! ūüôā Toivottavasti nyt jatkuu kev√§t samaan malliin, ja saa tehty√§ kaikki treenit ja viel√§ hyvin.

Hiihto 3h 34min
Voima 1h 55min
Uinti 1h 50min
Pyöräily 1h 29min
Juoksu 45min
——————–
Yhteensä 9h 33min (+ lihashuolto 45min)

Polven kanssa oli sellainen j√§nn√§ juttu, ett√§ tiistain kuntosalilla polven takaosaa kiristi mielett√∂m√§n paljon, kun jalka oli tukijalkana ja toinen jalka oli taljassa. P√§√§tin vaan, ett√§ jos kerran ovat vain hermot, joita kirist√§√§, niin sisulla teen loppuun. Perjantaina olikin ihan eri tavalla, ei kirist√§nyt yht√§√§n. Ja se torstain juoksukin onnistui. Samoin onnistui sunnuntain juoksu. En ymm√§rr√§ mit√§√§n, mutta rauhassa jatkan testaamista. ūüôā

Viikonlopun hiihtolenkill√§ meinasin tappaa p√§√§st√§isen. Tuollanen hiiri p√§√§see muuten lumen p√§√§ll√§ harvinaisen lujaa, ja arvioin oman vauhtini v√§√§rin suhteessa pieneen el√§imeen. ūüėÄ Tosin en varmaan olisi ehtiny pys√§ytt√§m√§√§nk√§√§n suksia.

Viikonlopun treeneistä kuvia:

Pulssissa on seinät vaihtaneet väriä värikkäistä mustiin.
Täplikäs peili, treeni tehty.
Yksi py√∂r√§ilij√§ sattui mun kuvaan, mutta oli siell√§ enemm√§nkin. ūüėČ
Hiihtämään menossa..
Hiiht√§m√§ss√§ oli uskomattoman rauhallista, ja nautin hiljaisuudesta, lumisateesta ja hiiht√§misest√§. Kunnes tuli vk-osuuden aika. ūüėČ

Ninni

4 vastausta artikkeliin “Onnistunut kutosviikko”

  1. Mahtava juttu että treeni kulkee, toivottavasti se polvikin kuntoutuu niillä uusilla ohjeilla!

  2. Minkälaisia ohjeita sait fyssarilta tuohon polvivaivaan. Mulla tulee keväällä 2 vuotta täyteen tuon polvikivun kanssa. Oireet vaihtelevat takamus-reiden alaosa-polvitaive sekä pahimmillaan nilkkaan asti (nyt jopa levossa makuuasennossa).
    Pyöräily onnistuu aina mutta reisiliikkeet pitää jättää joskus väliin (polvikipu).
    Mulle fyssari antoi venyttelyohjeita tuohon hermopinteeseen minkälaisia sulle.
    Odotan mielenkinnolla jos saat vaivasi häviämään.
    Gary

    • Voi apua, 2 vuotta!! Selke√§sti kuulostaa, ett√§ sullakin olisi issias-hermon kanssa ongelmia. Nyt kun alettiin ep√§ilem√§√§n t√§t√§ hermo-ongelmaa, niin kiellettiin ehdottomasti venyttely. Takareitt√§ ja pohjetta ei saa venytell√§.

      Hermomobilisointia teen. Selinmakuulla lattialla, koukista nilkka ja nosta jalkaa suorana irti lattiasta. Jos vähänkin sattuu, niin oot nostanut liikaa! Missään nimessä ei saa tuntua. Mä oon ehkä nostanu joku 45 astetta. Rentouta nilkka ja laske jalka alas. Eli koukista nilkka, nosta jalkaa, rentouta nilkka ja laske jalka. 10-15 toistoa, sama toisella jalalla. Molemmat jalat kaksi kertaa, koska hermorakenne on yhteinen. Näitä sitten useasti päivän aikana. Mä oon tehnyt 4-5 kertaa.

      Ootko mistäpäin? Ootko käyny kenelläkään selkäspesialistilla? Jos sun ongelma on selässä? Nää on ihan veikkauksia, mä oon vaan it-nörtti. ;D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta