Viikonlopun liikunnat

Lauantaina oli tarkoitus juosta vähän pitempi juoksu. Näin ollen valitsin maton sijaan maantien, koska alkoi olla jo sen verran tiet sulaneet, että kovin epätasaisia eivät yleisimmät kävelytiet enää oo. Ja kyllähän sitä pitäis pikkuhiljaa uskaltaa jo matolta ja hallista pois.

Jo aamulla kahdeksalta aurinko paistoi ja ilma oli ihanan keväinen. Lenkkarit jalkaan ja menoksi. Alkuun kaikki sujuikin mukavasti pk-sykkeillä. Seitsemän kilsaa takana, eikä ongelmia.

Sitten se tuli jostain. Se epämukava tunne polven takaosaan ja säären yläulko-osaan. Kävelin aina välillä pätkiä, ja taas juoksin. Kävelyn jälkeen oli taas helpompi juosta. Tulihan siitä 13,6 kilometrin lenkki (olin lenkin kääntöpaikalla, kun kipuilu alkoi) ja se 1,5h, mikä mun tavoite oli, mutta enpä mä kotona kuitenkaan juhlinu. Onko se sitten kylmä, joka on syypää? En tiedä. Jotain hyvää kuitenkin lenkissä oli. Kipuilusta huolimatta juoksin viimeiset 1,5 kilsaa kotiin, aikataulukin painoi jo päälle. Tajusin vähän kallistaa itteäni eteenpäin, enkä juossut niin pystyssä kantapää edellä. Jopa alamäessä vauhti hiipui, eikä ihme jos kanta sitä aina jarrutti. No vauhti parani heti 10-20 sekkaa per kilsa. En tiedä oliko vain sattumaa, vai onko matto saanu mun juoksutyylin muuttumaan erilaiseksi?

Vielä tänään vähän polven ympärillä tuntui, mutta nyt olen yrittänyt unohtaa tuon lenkin, ja keskittyä seuraaviin. Kolmen tunnin MTB-lenkki sentään tänä aamuna sujui oikein mallikkaasti. 🙂 Aamusta täytyi taas startata, että ehtii tyttöjen lentopallopeleihin mukaan. Jaanan kanssa kierreltiin ristiin rastiin ihanassa auringonpaisteessa. Ihanaa, kun on taas aamusta aikaisin jo valoisaa!

Kuvan kävin ylhäältä ottamassa, muuten sitten kannustamassa alhaalla, josta näki paremmin.
Pelitauolla venyttelemässä.
Ninni

2 vastausta artikkeliin “Viikonlopun liikunnat”

  1. Jotkut ovat nykyään sitä mieltä ettei ITB-ongelmat johdu itse jänteestä, vaan heikoista lantion lihaksista ja jumisista lonkan koukistajista. Nämä asiat saattavat aiheuttaa juoksuasennon ”lösähtämistä”. En ole asiantuntija, mutta 18 vuotta olen kärsinyt vaivasta ja nyt olen päättänyt jollain tavoilla saada jalat kuntoon. Venyttely ei ole auttanut, nyt olen aloittanut lihaksiston jumppaamista ja siirtynyt päkiävoittoiseen juoksuun. Asiasta lisää linkissä.

    http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?25745-ITB-j%E4nteest%E4

    • Mielenkiintoista! 🙂 Kiitos tästä linkistä. Olis kiva kuulla, että miten sun muutokset vaikuttaa vaivaan. Jos viittit, niin informoi jossain kohtaa, että kui kävi. 🙂 Tsemppiä kovasti!!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta