Viikko 14

Viime viikolla riitti kovia treenejä. Nyt kun pystyn taas juoksemaan, niin on ollu vauhtikestävyysjuoksujakin. Ei pitkiä, mutta niitä on kuitenkin ollut. Vauhtia kovasti haetaan näin talven ja juoksutauon jälkeen. 🙂 Lisäksi pyöräilyt ja voimatreenit, niin kyllä tuntuu jaloissa. Lähinnä pakaroissa ja reisissä. Zero Pointin säärystimiä onkin tullut käytettyä sekä töissä päivällä että yöllä nukkuessa, koska pohkeet on ollu mun ongelma niin monesti. Nyt ne ovatkin yllättävän hyvässä kunnossa vk-juoksuista huolimatta. Jee! Asfalttikin kun jo näkyy, niin monesti kipeytyy vielä penikat keväällä. Näitä kaikkia yritän nyt kovasti välttää. Nimittäin ei oo enää kuin 5,5 viikkoa ekaan puolimatkan (1,9km uinti, 90km pyörä, 21,1km juoksu) kisaan. Nyt on siis 3,5 viikkoa aikaa nostaa kuntoa! 😉 Aika loppuu kesken!

Muutama on kyselly noista säärystimistä, ja voin kyllä suositella! Ja on kyllä tullu kiitostakin vinkistä, ovat kuulemma olleet loistavat! 🙂 Hyvä, jos niistä löytyy apua.

Viikko 14:

Pyöräily 5h 15min
Uinti 2h 45min
Juoksu 1h 30min
Voima 1h 22min
——————-
Yhteensä 10h 52min

Viime viikkoon mahtui monta mukavaa ja kehittävää treeniä. Ja tämänkin viikon treenit ovat jo käynnissä, ja sunnuntaille on luvassa kahdenkympin juoksulenkki. Vähän se kyllä pelottaa, että kestääkö jalat, mutta onhan se testattava ennen Barcelonaa. 😉

Mies kiikutti mulle uusimman Tekniikan Maailman yks päivä eteen, ja kysyi, että joko luin. Oli muuten kattava vertalu (monta aukeamaa) maastopyöristä. Eli jos jollakulla on sellasen osto edessä, niin ei varmaan haitaksi oo tuon vilkaisu. 😉

Tiedättekö mikä on parasta? Kun ei millään huvita mennä uimaan, mutta tytöt ovat katsoneet reeniohjelmaa ja inttävät, että koska mennään.. Pakko nousta ja lähteä. Ja kun ei huvita yhtään, niin näkee uimahalliin saapuessa tutun ihmisen altaassa, niin fiilis paranee heti satasella!! 😉 Tai kun raahaa ittensä aamulla aikaisin uimahalliin, ja näkee monta muutakin hullua triathlonistia siellä uimassa puoli seiskalta. Fiilis nousee heti! 🙂

No nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä. Toivon, että taas on moni muukin pöljä hallilla aamulla ennen töihin menoa. ;D

Ninni

4 vastausta artikkeliin “Viikko 14”

  1. Itsellä asfalttikilometrejä tänä vuonna alla 0km ja kahden viikon päästä ois puolimaraton… 😮 Tarkoitus ois aloittaa pikkuhiljaa totuttelemaan, jos ens viikolla juoksisi vaikka 3km asfaltilla, sitten 5km ja 8km. Jos tuntuu hyvältä niin ehkä yksi reilu kymppikin. Aika hankalalta tuntuu nyt kun uudet tossut ei vielä istu jalkoihin kunnolla vaan rakkoja tulee sisäsyrjiin :/

    Kai silti jonkun puolikkaan nyt juoksee vaikka jalat paketissa 😀 😕

    • Sun pitää laittaa laastarit ehkäisemään noita rakkoja, niin mä teen. 😉 Toivottavasti saat vähän kilometrejä asfaltilla alle ennen puolikasta, ettei sitten tuu penikkavaivaa tms. Tsemppiä!

  2. Muista pitää lantion asento vain ryhdikkäänä koko 20km, ettei asento lösähdä ja keskity siihen ettei juoksu keinu puolelta toiselle vaan pysyy ryhdikkäästi suorassa myös niin päin luulisin ITB:n kestävän. Penikat on arvoitus aina kun oudoksesta vetää kovalla asvaltilla pitkän pätkän, vaimennusta saa ainakin tossuissa olla.

    • Kiitos tästä vinkistä! Luin sen sähköpostista ennen lenkkiä, ja yritin pitää mielessä. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta