Pyöräkamaa ja duathlonia

Postissa odotti mua tänään paketti. Paketista löytyi pyörään erilaisia osia, että saan pyörääni kevyempää vaihdetta. Tilasin Saksasta asti, koska siellä osat on paljon halvempia kuin Suomessa. Suuret kiitokset vielä Kauramoottorille, joka rautalangasta väänsi mulle mitä tarvin. 😉 Nyt mäkin jo oikeasti ymmärrän mikä luku merkkaa mitäkin ja mitä luvun kasvaminen/pieneminen oikeasti tarkoittaa. Takapakka siis 11-28 ja kompaktikammet 50/34. Ja uudet ketjut on välttämättömät silloin, kun vaihdetaan rattaatkin. Vielä kun joku sais nää mun pyörään asti. 😀

Ensin aattelin, että olisinko saanu joltain Barcelonaan lainaksi kyseisiä tarvikkeita omaan pyörääni, mutta lopulta päädyin ostamaan omat. Ei oo pahitteeksi Suomenkaan mäissä pienemmät vaihteet. 🙂 Vaikka normaalilla pyörälenkillä ei mäkiä ookaan..

Alkuviikosta puntin jälkeen kotiin lähdössä.

Alla oleva pyöräilyvarjokuva on otettu tämän päivän duathlon-treenin aikana. Juoksua ja pyörää vuorotellen. Alkuun mulla oli seuraakin. 🙂

5 km juoksu 30:30. Keskisyke 158 (pk2) ja 6:06min/km.
20km pyörä 43:53. Keskisyke 154 (vk1) ja 27,6km/h.
3km juoksu 15:56. Keskisyke 167 (vk1) ja 5:18min/km.
Loppuun vielä pyöräverra. Olipas mukava treeni pitkästä aikaa! Kesän eka duathlon nimittäin. Vielä, kun pääsis uimaan, ja sais oikein kunnon lajiyhdistelmätreenin. 🙂

En tiedä mitä aivoissa tänään oikein liikkui. 😀 Nimittäin otin tämän kuvan, ja aattelin mielessä, että takaisinpäin tullessa otan kuvan niin, että sillä hetkellä oikealla puolella oleva suo tulis taustalle näkyviin. Tässä siis varjo vasemmalla. Tulin takaisin, kaivoin puhelimen vauhdissa esiin ja totesin, että eihän se varjo vasemmalla ja tiellä oo kuten aiemmin, vaan tuonne metikköön tietty, kun tien oikeassa laidassa ajoin. Näin jäi hieno tausta saamatta. 😀

Ninni

6 vastausta artikkeliin “Pyöräkamaa ja duathlonia”

  1. Voidaan kattoa niitä kampia vaikka sillon, kun tuut hakemaan pyörälaukkua, jos et niitä siihen mennessä oo saanu pyörään kiinni :). Voidaan vaikka käydä jossain paikallisella mäkipätkällä testaamassa 😀

  2. Käsitääkseni ketjuja ei tarvitse uusia, vaikka rattaat vaihtaisikin (jos siis ketjut on muutoin vielä ok). Tai siis mulla ei ainakaan vaihdettu, vaikka on laitettu uutta ratasta eteen ja takapakkakin vaihdettu.

    Vaihtuuhan se pakka siellä takana silloinkin, kun vaihtaa treenivanteesta kisakiekkoon ja olis aika epäkäytännöllistä vekslata ketjujen kanssa koko ajan. Mutta en siis ole mikään asiantuntija näissä, teen vaan niinkun mua on opastettu. Mulle selvisi vasta vuosi sitten, mitä eri välityksillä ylipäätään tarkoitetaan. 🙂

    • Oot oikeassa! Kuluneet ketjut on vaan hyvä vaihtaa, ettei ne kuluta uusia rattaita. 🙂

      Mulla ei oo vielä tuota treenivanne-kisakiekko -ongelmaa. 😉 Mutta toivottavasti sellainenkin on edessä, tai eihän se mikään ongelma siis oo. Mutta kokemusta siitä ei ole. 🙂

    • Mie oon käyttänyt kaksia ketjuja (en tietty yhtä aikaa 😉 ). Ajan ketjuílla noin 500 km jonka aikana normi pesut lenkkien jälkeen ja sen jälkeen vaihdan toiset vimosen päälle puhdistetut ja hyvin öljytyt ketjut. Näin kuulumma molempien ketjujen käyttöikä pitenee, liekö oikeasti mitään merkitystä…

    • Tällaisen ohjeen mäkin oon saanu! 🙂 Eli varmasti sekä ketjujen että rattaiden käyttöikä näin pitenee. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta