Takas treenien pariin

Nyt on murehtimiset murehdittu ja harmitukset harmitettu. Kiitos mielettömän paljon tsempeistä!! 🙂 Harrastushan tää vaan on, mutta silti olin pari päivää todella huonolla tuulella. Sunnuntaiksi suunnittelin pitkää pyörälenkkiä, että pääsisi kuluttamaan tankattuja hiilareita. Mutta koko päivä meni lorvaillessa, kahdet päikkäritkin tuli otettua. En saanu itteäni lenkille, ja sekös ärsytti vielä enemmän. 😀 Eilen onneksi Jaana veti mut mukaansa uimahalliin, jossa tuli tunnin verran uitua. Sitten vielä muutaman kilsan juoksu uusilla Newtoneilla.

Päkiän alla tämmönen hassu koroke.

3,7 kilsan juoksu, ei sen pitempi. Mutta se oli kuitenkin ihan tarpeeksi tällaiselle vahvalle kanta-astujalle. Nimittäin olihan aika tulessa päkiät viimeisillä sadoilla metreillä. 😀 Sen verran vissiin juoksutyyli muuttui. Vielä on muuten aikaista sanoa mitään, kokeillaan ja katsotaan, että miltä tulevat tuntumaan. 🙂

Tänään sitten heräsin ihan normaalina itsenäni, enkä enää oo huonolla tuulella. Hyvä niin!

Oon miettiny, että mihin menisin tälle kesää puolimatkan vielä tekemään. Suomessa ei tietääkseni ole kuin kaksi puolimatkan kisaa enää. Toinen on 17.8. Peräseinäjoella ja toinen 31.8. Ahvenanmaalla. Valitsisin ehdottomasti ensiksi mainitun, jos samalle päivälle ei osuisi muuta menoa. Silloin on siskon häät, joten niitä ei voi jättää välistä. 😉 Ahvenanmaan kisassa mua mietityttää mm. meressä uiminen. Onko joku ollu siellä ennemmin? Tuloksista päätellen siellä ei oo ennemmin puolimatkaa ollu, mutta onko joku ollu pikamatkalla? Millainen kisa oli?

Ninni

20 vastausta artikkeliin “Takas treenien pariin”

  1. terve, en ole käynyt Ahvenanmaan kisapaikalla, mutta siellä ei ole kuitenkaan avomerta!
    Saaristoahan siellä on eli ei pitäisi olla mitenkään suuria aaltoja.

    • Totta, ei oo muuten samanlaiset aallot! Mutta sitten suolaisuus, sun pitää viedä mua mereen uimaan, että tulee suolatreeniä. 😉

    • Merta täälläpäin ei ole niin suolaista. Pienenä minä join sitä 🙂

    • Ai, ei vai. No onpa tuokin hyvä tietää! 😀 Mutta on sitä silti varmaan hyvä treenata. 🙂

    • Siskon häitä ei voi skipata. 😀 Olis ainakin taas erilaiset maisemat siellä. 🙂

  2. Wautsi miten mageet uudet tossut! Itekin kokeilin noita siellä kisapaikalla, mutta sit tuli kiire Hannea kannustamaan loppukirille, etten sit koskaan kerinny enempi perehtyy, saatika ostaa!

    • Niin värikkäät, että sopii kaikenväristen kamppeiden kanssa. 😀 On kyllä erilaiset kuin aikasemmat tossut.

  3. Olen hippasen ollut Ahvenanmaan järjestelyissä osallisena kahtena edellisenä vuonna ja tippaakaan kotiinpäin vetämättä sanoisin että hienoin paikka tri kisalle missä olen itse koskaan ollut!

    Jos merenkäyntiä epäröit niin uintiosuus on erittäin suojaisassa merenpoukamassa ja en usko että sinne pääsee tuuli kunnolla oikein mistään suunnasta. Ei ainakaan sinä aikana ole ollut laineita juuri lainkaan kun minä siellä olen aikaani viettänyt kahden viikonlopun ajan.

    Vilkaise kartasta niin huomaat ettei tuonne oikein laineet mistään kunnolla pääse. http://goo.gl/maps/ByXGN

    Juoksufoorumilla on viimevuodelta kuva jossa näkyy käytännössä koko uintibaana. http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?27307-K%E4ringsund-triathon-24-25-8-2012&highlight=k%E4ringsund

    • Suuret kiitokset tästä viestistä! 🙂 Täytyy nyt siis oikeasti laittaa harkintaan, tai itse asiassa miettiä, että kuinka saan kodin pelaamaan miehen työreissun ajan. 😉 Kun perjantaina sinne olis kuitenkin jo mentävä. Surkea sää siellä oli viime vuonna ollu. 😀

    • Joo, lauantain kisan ajan tuli vettä kun aisaa. Mutta lämmin oli (shortsikeli). Nyt tosin kisa viikon myöhemmin muiden kisojen päällekkäisyyksien vuoksi.

      Huomaa varata autopaikka lautalta ajossa jos tulet auton kanssa. Voi olla moni muukin tulossa autolla perjantain iltalaivalla.

  4. Ahvenanmaalle vaan! Eihän ne Välimerenkään aallot olleet lopulta mikään ylitsepääsemätön vesieste? 🙂

  5. Oliko päkiät tulessa ulko- vai sisäsyrjältä? Ulkosyrjän ongelmat yleensä kertoo liaallisesta kantaaskelluksesta. Vaihdettuani matalakantaisempiin kenkiin alkoi sisäsyrjän tulemaan aroiksi, mutta harjoitus ja lepo auttoi. Polvet kestää ainakin itsellä paljon paremmin matalakantaisella kengällä, kun oppii päkiävoittoisen askelluksen. Itse juoksen sauconyllä ja jonkin verran new balancella.

    • Mun piti ihan pohtia tätä, että mistä kohtaa ne oli tulessa. Eilen illalla uus lenkki kertoi, että keskeltä ne oli. Mutta lähinnä päkiän alaosasta eli siitä, kun jalkapohjan kaari loppuu ja päkiä alkaa. En tiiä sit mitä tarkoittaa. 😀 Mutta huomasin eilen, kun juoksin seittemän kilsaa, että niin kauan ei ollu mitään, kun olin soralla, mutta asfaltille tullessa alkoi tuntumaan. Eli voi olla vaan tottumattomuutta ja kova alusta vaikuttaa enemmän. Tuon polven kestävyyttä mäkin toivon, ja kiva kuulla, että sulla on auttanu. 🙂

  6. Hienoa, että olet päässyt takaisin treenien pariin. Lenkillä murheet tuppaa unohtumaan =). Kiitokset vielä omasta tsemppauksestasi Joroisilla. Oli mukava saada tuttua kannustusta matkan varrella, vaikka keskeytyksesi syy askarruttikin silloin mieltä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta