Tätä hetkeä ja tulevaa

Pökkäs sitten flunssan päälle. Yhtensä iltana jopa nousi lämpö sellasiin lukemiin, että seuraavana päivänä levättiinkin sitten kotona töiden tekemisen sijaan. Tällä viikolla en oo toistaiseksi tehny muuta kuin käyny kerran uimassa, ja sekin oli jotain järkyttävää. Tuntui, että vajosin pohjaan, enkä päässy mihinkään. Ja kyllähän mä pohjaan vajosinkin, ainakin tiettyjä hengitysharjoitteita tehdessäni. 😉 Mutta silloin onneksi niin piti käydäkin. Onneksi on koko syksy aikaa treenata taas tekniikkaa, niin jospa se vauhti altaassa kasvaisi ja sitä myötä siirtyisi myös avoveteen.

En oo ollu puolukassa, vaan koirien kanssa lenkillä. Puolukka on pahaa.

Tää sairastaminen tietty osuu hyvään kohtaan, kun muutenkin on tarkoitus ottaa iisisti treenien kanssa ja pitää lepokuukautta. Mutta tiedättekö mitä?! Jos syö samoja määriä mitä normaalisti suurempien treenimäärien kanssa, niin arvaatte varmaan kuinka käy.. Voi kehveli. 😀 No ei siitä sen enempää, kyllä ne treenitkin parin viikon päästä lähtee taas kunnolla pyörimään.

Hommat menee nyt jatkossa niin, että kaikkien kannalta hyvä diili on tullu tehtyä, ja jatkossa Koskimäen Maija tekee mulle ohjelmat ja hoitaa kestävyyspuolen ja ravintopuolen, ja Lehtilän Laura puolestaan uinnin! 🙂 Oon tyytyväinen tähän, ja mun ei tarvi ihan yksin tätä kaikkea hanskata. Mun on pakko käyttää heidän tietotaito hyväksi. 😉 Tottahan haluan kehittyä mahdollisimman paljon! Tämä kaksikko on mukana hyvin myös SSU-Triathlonin touhuissa, ja nyt mm. uudessa starttaavassa triathlonkoulussa Maija on päävalkkuna. Jos muuten vähänkään kiinnostaa tuo trikoulu, niin nimeä nopsaan listaan. Oli jo 11 ilmoittautunutta tänä aamuna, kun 25 pääsee mukaan. Ja tästä on ilmoitettu torstaina, joten kiinnostusta näyttää löytyvän.

Seuraavalla kuvalla haluan lähettää terveisiä Lohjalle. 😉 Unohtui tuo GPS Kuopioon pari viikkoa sitten ja sain sen perjantaina postissa takaisin. 😀 No oikeasti se jäi siis pukuhuoneeseen. Riisuin kaikki vaatteet yhteen kasaan ja siitä laitoin suihkun jälkeen ne laukkuun. Kotona huomasin heti illalla, että gps puuttuu. Tiesin, että se on pukkarissa, jos ei ole lähteny vahingossa kenenkään mukaan. Porukkaa siellä oli paljon, ja tietenkin siis ahdasta. Mutta onneksi löytyi löytötavaroista. 🙂 Voi olla, että oli tippunu lattialle tms. Kiitos AquaTerralle palautuksesta!

No eipä muuta kun treeni-intoa ja mukavia treenejä kaikille terveille!

Ei oo likainen kameran linssi, vaan harmaata oli. 🙂

Treenit.net ohjeet jatkuu

Edellisessä postauksessa oli ohjeet kuin Treenit.netin csv-tiedosto saadaan luettavaan muotoon. Tässä ohjeet kuinka treenit saadaan vielä järkevämpään muotoon kuin olemalla peräkkäin yhdellä rivillä per päivä.
Poistetaan user_id valitsemalla sarake B ja hiiren oikealla poista.

Mene sarakkeen G kohtaan (harjoitus1) ja lisää uusi sarake hiiren oikealla. Sarake tulee siis harjoitus1:n vasemmalle puolelle. Lisää sarake myös harjoitus2, harjoitus3, harjoitus4 ja harjoitus5 kohdalla, eli uudet sarakkeet tulevat edelleen vasemmalle puolelle.

Tämän jälkeen kopioi päivämääräkenttä sarakkeesta A. Tai itse asiassa koko sarake. Napsauta A:n kohdalla hiiren oikeaa korvaa ja kopio. Sen jälkeen siirry G-sarakkeen päälle ja hiiren oikealla liitä. Samoin jokaiseen uuteen luomaasi sarakkeeseen sama juttu eli liitä päivämäärät viidesti.

Tallenna tiedosto tässä vaiheessa, jos et ole vielä tallentanu. 😉 Seuraavaksi valitse harjoitus2:n data maalaamalla, ei sarakkeiden kirjaimia napsauttamalla. Eli päivämäärä, kesto2, matka2, keskisyke2 ja kommentti2. Ja hiiren oikealla ”leikkaa”.

Mene G-sarakkeen tietojen viimeiselle riville ja liitä:

Poista samalla liittämäsi alueen ensimmäinen rivi eli pvm, harjoitus2, kesto2, matka2, keskisyke2 ja kommentti2. Koko rivin saa pois rivin numeroa klikkaamalla hiiren oikealla ja poista. Tee sama kaikille datoille, leikkaa data-alue ja liitä se G-sarakkeen viimeiselle riville eli seuraavaan tyhjään kohtaan. Ja poista otsikkorivi myös.

Nyt on kaikki data pötkössä allekkain, eikä enää vierekkäin. Nyt ne halutaan järjestää päivämäärän mukaan, joten valitaan G-sarake, jossa on päivämäärä ja Home-välilehdeltä ”Sort & Filter”. Ja sieltä ”Sort oldest to newest”. Varoitus ”Expand the selection” on ok, eli paina ”Sort”.

Data on päivämäärän mukaan, mutta paljon on nollarivejä, jos joka päivä ei ole tehnyt viittä treeniä. Valitaan H-sarake eli harjoitus. Ja samainen Sort & Filter, mutta tällä kertaa Filter. Tämän jälkeen H-sarakkeeseen ilmestyi nuoli, josta avautuu lista harjoituksista. Otetaan rasti pois tyhjien kohdalta:

Nyt tyhjät rivit menivät piiloon. Sitten on vielä yksi kohta jäljellä. Valitse koko data-alue A-sarakkeen ja 1-rivin kulmasta (painike ykkösen yläpuolelta ja A:n vasemmalta puolelta) ja kopioi. Sen jälkeen mene toiselle välilehdelle Excelin alareunasta ja liitä. Näin on treenit päivämäärä järjestyksessä ja kaikki tyhjät rivit poissa.

Siinä ne olis nyt järjestyksessä. Sitten voi alkaa tekemään kaikenlaisia diagrammeja, mutta sen ohjeistuksen mä nyt skippaan. 😉