Tonneja keijuna vai tonnikeijuna?

Kuortaneen Urheiluopisto kutsui eilen juoksemaan Kuortanehalliin sisäradalla. Radalla on pituutta 200m. Ensin piti juosta 10 kierrosta  eli 2km alkuverrana, ja sen jälkeen 6 x 1000m.

5:10, avg 176.
5:11, avg 181.
5:09, avg 181.
5:09, avg 180.
5:13, avg 177.
5:01, avg 180.

Oon ihan tyytyväinen vetoihin, kun ottaa huomioon pk-kauden, sisähallin ja muutaman kilon lisäpainon viime kesään verrattuna. Noissa vedoissa oli viiden minsan palautus. Viime kesänä elokuussa juoksin Kuopio Triathlonissa kympin aikaan 53:29. Mikä tarkoittaa 5:20min/km vauhtia, keskisyke 180. Tuo siis 1,5km uinnin ja 40km pyörän jälkeen. Ja keväällä huhtikuussa juoksin 6 kilsaa maantiellä (Viisarinkääntöhölkkä) aikaan 29:19 eli 4:53min/km, keskisyke 179. Eli onhan tässä vähän vielä tehtävää, että ollaan viime kesän vauhdeissa, mutta keväällä sitä vauhtia muutenkin vasta haetaan. Talvi mennään peekoota. Sitä paitsi ei tää yhteiskunta pyöri niin, että kaikki olis nopeita juoksijoita! 😉

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin! Sannalle kiitos kuvista ja seurasta!

Ninni

6 vastausta artikkeliin “Tonneja keijuna vai tonnikeijuna?”

    • No ehkä me etanat ollaan vähän nopeempia ens kesänä, kun radalla ees joskus käydään. 😉

  1. Mä olen joskus tuossa salissa valmistellut miesvoimisteluesitystä, hmm…

    Sykehän sulla on noissa vedoissa ollut varsin tasainen ja vauhtikin viimeistä vetoa lukuunottamatta. Sinäänsä mielenkiintoista että pystyit lopussa vetämään samoilla sykkeillä nopeampaa. Mitähän seitsemäs tonni olisi tuonnut tullessaan.

    • Voisiko tuo viimeisen ajan parannus ja sykkeen pysyminen saman johtua esimerkiksi siitä että pienellä vauhdin lisäyksellä juoksu on muuttunut hiukan taloudellisemmaksi joka on pitänyt sykkeen samana vaikka nopeus hiukan noussutkin.
      Ninni varmaan itse osaa parhaiten tätä spekuloida. 🙂

    • Matucane, miesvoimisteluesitystä?! Vaikea kuvitella! 😀

      Ihanaa, kun te spekuloitte! 🙂 Vauhti piti pitää tasaisena, liikaa eroa ei saanu olla, mutta vipa piti olla paras. Se oli ohje. Mitään tiettyä palautuslogiikkaa noissa ei ollu, vähän juomaa, kävelyä ja sitten hölkkää. Toisissa kävelin ehkä enemmän kuin toisissa, vaikka yritin pitää suht samana määränä. Viimeisellä yritin tsempata, että saan parhaan ajan. Edellinen palautus venähti vahingossa pitempään kuin tasan 5 minuuttia, ja sitten tsemppasin juoksuasennon kanssa. Tiesin, että kun lantio on paremmin edessä, eikä asento niin istuva, niin juoksen lujempaa ja tällöin aika ei huonone. Eli ehkä palautus, juoksuasento ja tieto viimeisestä tonnista sai nipistämään n. 1,5 sekunttia per kierros. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta