Xtenex ja k-jumppa

Yhteistyössä Onnisport.

Sain Onnisportista testiin Xtenex-pikakengännauhat lenkkareihini. Mulla on ekasta triathlonkisasta lähtien ollu pikanauhat niissä kengissä, joilla kisaan. Tämä ohje ja oppi tuli triathlonkoulussa Aquaplussan Kaitsulta. Ei tarvi vaihdossa olla sitomassa kengännauhoja.

Kuraiset kengät, vielä puhtaat Xtenex-nauhat.

Nämä ovat vähän erilaiset nauhat kuin normaalit kuminauhatyyliset pikanauhat, joita oli jo lapsena joissakin kengissä. Näissä on tasaisin väliajoin solmuja, joten pystyy tarkkaan päättämään kuinka paljon missäkin kohtaa nauhoilla on kireyttä. Ei paina jalkapöydän päältä, kun siitä voi nauhoja löysentää. Täytyy sanoa, että pitää kyllä hommata niihin uusiin Asicsiinkin nämä Xtenexit. 🙂

Ihan yhtä aurinkoinen keli ei ollu tänään kuin eilen kengistä kuvia ottaessani, ja 10 kilsan vk-lenkki menikin lumessa tarpoessa. Lunta tuli koko päivän ja ihan liikaa, joten siirsin ja siirsin lenkkiäni, kunnes oli pakko lähteä. Epätasainen ja liukas alusta, joten ei tullut tämän päivän kympistä vk2-treeniä, vaan vk1. Yhden kerran jouduin pysähtymään ja venyttämään selkää, kun tuli joku jännä kipu. Aattelin, että liukkaudesta ja sen tuomasta jännityksestä (vaikka yritin pysyä rentona), mutta venyttely auttoi ja kipu hävisi. 14 kilsaa tuli juostua yhteensä, kun alku- ja loppuverrat oli kaksi kilsaa.

Crossfit-salin taululta löytyy tällainen K-jumppa, joka pitäis kuulemma tehdä heti aamulla herättyä. Kaksi kierrosta jos pääsee 12 minuuttiin, niin on super! Mä vähän tässä päätin, että otan itelleni kuukauden haasteen, ja teen tämän joka aamu, mutta ainakin alkuun vain yhden kierroksen. Aikaa kahteen kierrokseen menis pikkusen kauemmin kuin tuo 12min, mutta katotaan parantuuko aika kertojen kasvaessa. 😀 Kuka lähtee haasteeseen mukaan?! 🙂

Kunnon aamuherätys k-jumpasta.

Haasteista puheenollen, tein tänään facessa kiertävän lankkuhaasteen Prismassa. Minuutin lankutus julkisella paikalla, ja siitä video someen. Hauskaa ja hävettävää! 😀 Vähän vastakohta sille kaljahaasteelle. Jos haastettu ei ota haastetta vastaan ja tee 24h sisällä, niin on velkaa protskupatukan. Loistava! 😀

Ninni

8 vastausta artikkeliin “Xtenex ja k-jumppa”

  1. Pirtsakan väriset tossut ja nauhat! Olen monta kertaa hipelöinyt noita pikanauhoja, mutta en ole tullut vielä hankkineeksi. Ne on siis hyvät?

  2. En ole ikinä nähnyt tai edes kuullut tollasista nauhoista. Näyttää ihan älyttömiltä mutta idea on kyllä pirun hyvä, varsinkin triathloniin 🙂

    Melkoinen aamujumppa. Jää mulla kyllä tekemättä! 😀

    • No ei muuta kuin omiinkin kenkiin. 😉 Ku tulee tuota ikää koko ajan lisää, niin jotain helpotusta. 😀

      No arvaa jäikö multakin tänä aamuna. Jäi! Heräsin aamulla kiireessä, enkä muistanu koko touhua. 😀

  3. Hei! Olen jonkin aikaa käynyt lukemassa sinun blogia ja tykännyt kovasti. Kiitos siis hyvästä blogista. Mutta nyt oli pakko kysyä kun tässä k-jumpassa on vuorikiipeilijä miten tehdään? Ja nyt kun vihdoin uskaltauduin kommentoimaan kysyn samalla et voiko sellaiseen pyörä treineriin laittaa normi pyörän normi kumilla. Olen kahden ihan pienen lapsen äiti ja ajattelin et voisin hommata sellaisen treinerin ja yrittää sen avulla taas päästä kuntoon, kun tahtoo olla mahdotonta päästä lenkille ja juokseen.

    • Olipas kiva kun jätit viestiä! 🙂 Mä yritän selittää tuota vuorikiipeilijää. Tässä kuva:
      https://lh3.googleusercontent.com/-glozlYLLALg/Uv0cE99qlaI/AAAAAAAAJ-8/1M-N_2XoVwU/s576/kuva%25205%2520%25284%2529.JPG
      Jalkojen paikkoja vuorotellaan niin, että vuorotellen osuu toinen polvi kyynärpäähän ja sitten taas toinen. Eli jalat vaihtaa paikkaa yhtäaikaa- Raskas liike, jos pitää hyvää tahtia yllä. Jos tästä selostuksesta ei ymmärrä, niin otan videon. 😀

      Tuohon trainerijuttuun en kyllä osaa sanoa. Varmaan riippuu pyörästä. Voisin kuvitella, että hybridipyörän sais kiinni. Ainakin kumin täytyy olla sileä. Melkein kannattaa käydä jossain liikkeessä kattomassa ja kysymässä, niin saat oikean vastauksen. 🙂 Kätevä se kyllä on, mutta toisaalta jostain vois saada halvalla käytetyn kuntopyöränkin. 🙂 Tsemppiä!! Ja jos vaan jaksat ja pystyt, niin käy ihmeessä yksin lenkillä ulkona lasten nukkumaanmenon jälkeen, puolen tunnin lenkki piristää kummasti! 🙂

  4. Haaste otettu vastaan ja eka K-jumppa vedetty. Mutta luuseroin ja tein vain yhden kierrokksen. Hiki virtas ja sydän oli kurkussa, enkä edes tehnyt lähellekään tyylipuhdasta suoritusta, myönnän. Hapokasta.

    • Niin mäkin oon luuseroinu, kerran tehny yhden kierroksen. 😉 Mutta aamut on niin hirveitä, ei vaan voi aloittaa päivää sängystä ylösnoustua tekemällä tollasia. 😀 Ees 10 minsaa pitäis saada heräillä. 😉 Mutta yritetään jatkaa..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta