Minä melkosen vaikuttava valmentaja

Mukavasti tuli viime viikolla treenitunteja kasaan, vaikka muutama päivä menikin kipeenä ollessa. Onneksi mitään suurta tautia ei kuitenkaan päälle tullu, ja jo keskiviikkona tein pienen juoksulenkin.

Mä en oo vielä talviturkkia heittäny.

Viikko 18 tunnit:
Pyörä 5h 11min
Juoksu 1h 57min
Voima 1h
Uinti 57min
____________________
Yhteensä 9h 5min

Huhtikuu 2014 tunnit:
Pyörä 11h 15min
Juoksu 10h 56min
Uinti 7h 14min
Voima 1h 31min
___________________
Yhteensä 30h 56min

Tämän viikon aloitin uintitreenillä. 10 x 100m. Toisaalta tällaset lyhyet jutut on mukavia, vaikka toisaalta rasittaviakin. Yritän toki aina aatella, että vauhti kasvaa, kun näitä vaan jaksaa tehdä. Ei tosin kasva ihan samalla tavalla kuin haluaisin, mutta ajatus tärkein. 😀 1:51-1:56 välille naputtelin noita menemään, palautuksen ollessa pitkä 30 sekunttia. En uinut täysillä, mutta lujaa.

Tänään puolestaan olin hierojalla. Mulla on aina joku paikka jumissa. Toisinaan hartiat ja toisinaan reidet. Tänään pohkeet ja penikat yllätti kyllä mut täysin, miten ne olikaan niin juntturassa. En ymmärrä. Reisilihasten irtonaisuus yllätti jopa hierojan. 😉

Zeropointin Hybrid Silver sukat.

Sitten mä päätin leikkiä valmentajaa ja testata miltä tuntuu pyöräillä vierellä kun toinen juoksee. 😀 Sinänsä erilaista on olla minä valmentajana kuin mun valmentajana. Nimittäin valmennettava juoksee lujempaa kuin itse valmentaja. Kaikenlaisia numeroanalyysejä mä valmennettavalleni annoin, ja toinen vaan nauro. 😀 No lujaa se joka tapauksessa juoksi.

Näin älä laihduta -päivänä jäin kyllä miettimään tuon lenkin jälkeen, että pitäiskö oikeesti tiputtaa tätä painoa pois. Joku 5-7 kiloa.. Mähän en todellakaan oo kropaltani mikään kestävyysurheilija. Juoksuvauhtia sillä sais lisää, mutta hitto vieköön, kun ei silti oo mikään yksinkertainen juttu. Ainakaan mulle. Kuinka sitä söisi tarpeeksi, että kehittyisi, mutta tarpeeksi vähän, että kiinteytyisi? Se siinä on vaikeinta, kun haluan kuitenkin jaksaa treenata ja tehdä ne treenit hyvin, ja lisäksi ei kunto saisi huonontuakaan.

Olihan sekametelisoppa aiheesta toiseen. 😀

Ninni

4 vastausta artikkeliin “Minä melkosen vaikuttava valmentaja”

  1. Taistelen ton paino asian kans itekin. Ei taho lähtee millään edes sitä kiloa. Alan kohta luopumaan toivosta… Vuos menty siinä 72 kg ja mitä nyt on kilon heilahdellu välillä suuntaan jos toiseen. Todella turhauttavaa. Juokseminenkin saattais parantua jos ois vähemmän massaa mitä liikuttaa.

    • Mä oon 166 pitkä ja painan nyt 68. Viime kesänä painoin 66. Että ei ihan kestävyysurheilijan mitat.. Varaa olis kyllä ottaa pois, mutta ei tosiaan oo helppo rasti. Nytkin muka oon seurannu syömisiä, mutta ei paino oo siltikään tippunu. Mä olin jotenkin siinä uskossa, että sä oot saanu painoa tiputettua. 🙂 Juoksuvauhtia mäkin tässä ajan takaa, muuten ei niin väliä. 😉

  2. Jep, aika lailla samoja ajatuksia täälläkin. Toki olen saanut ylimääräistä höttömassaa pois tänä vuonna, mutta siltikään en vielä näytä tarpeeksi timmiltä kestävyyslajeihin. Keskivartalo ja ylävartalo on iso, toki siellä on onneksi lihastakin, kun sitä on sinne onnistuneesti tahkottu. Mut silti olis helpompi juosta, jos olisin sutjakampi ja vaikkapa luonnostani hoikka. Nyt kun kesäkisailukausi starttaa, on jotenkin vaan jatkettava tätä kropan kiristelyä äärettömän hitaasti, jottei lähde lihasta, vaan rasvaa. Herkut pitäis varmaan jättää täysin pois, mutta kun en usko sellaisen totaalikieltäytymisen tuovan mulle mitään hyvää. Tsemppiä treeneihin!

    • Joo, välillä kyllä tuntuu aika isolta noitten pienten treenikavereiden rinnalla, mutta kun ei oo luonnostaan hoikka, niin ei oo. Pitäis tehdä töitä, ja nyt kesällä sitä ei kyllä kannata tehdä. Mutta niin vaan ei oo keväälläkään ihmeitä tapahtunu. 😀 Mä en usko siihen, että herkut jättäis kokonaan. Kerran kokeilin ja sen jälkeen se herkkujen syöminen lähti itellä käsistä.

      Tänä keväänä oon kuitenkin oppinu syömisrytmit ja päässy puntarista eroon, joten kai se muutos tapahtuu pikku hilijaa. Tsemppiä sinnekin!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta