Valmistava treeni Italiaan

Italian puolimatkan kisaan on kolme viikkoa aikaa. Ens viikonloppuna menee SM-duathlonin järjestelyhommissa jonkun verran aikaa ja energiaa, joten kuormitus olisi sen verran iso, että viimeistelytreeni tehtiin jo kolme viikkoa ennen Italiaa. Mun mielestä oikein hyvä juttu!

Treeni oli jaettu kahdelle päivälle. Toiselle uinti ja toiselle pyörä + juoksu. Eilen olin aamusta jo puoli ysin aikaan uimahallilla. Tarkoitus oli uida alkuverra 400m, ja sen jälkeen lujaa 2 kilsaa. Uinti tuntui tahmealta, mutta yllättävän hyvin sai uitua omaa vauhtiaan, vaikka meitä uimareita välillä kuusikin radalla oli. Välillä vaan joku nopeempi kutitteli varpaita, ainakin Jaana. 😀 Ite yritin uida lujaa, ja toinen tulee lepposesti peesis. Ei oo kivaa! 😀

40:40 meni aikaa kahteen kilsaan. Siitä kun laskee kilsan ajan, niin olis ollu 20:20, ja 1,9km olis ollu 38:38. Tollaseen kolmekasiin olisin kyllä tyytyväinen kisassa, ja pitäis siihen jonkinlainen mahdollisuuskin olla, kun märkäpuku kuitenkin hommaa nopeuttaa. No avovesi on kuitenkin avovesi.

Loppupäivä kuluikin sitten vanhempien ja sisarusten ja heidän perheidensä kanssa mökillä. Tankkailin mm. vohveleilla hiilarivarastot täyteen. 😉 Näin äitienpäivän kunniaksi tekis mieli laittaa ihania kuvia koko mun sisarussakista perheineen, tai omista lapsista, mutta saatte nyt vaan kuvitella ne. Iso sakki meitä on, kun mulla on kolme siskoa. <3

Tänään iltapäivällä oli sitten pyöräilyn ja juoksun aika. Ohjelmassa luki 60km pyörä pk2 – vk1 + 10km juoksu vk2 + 3km juoksu loppuverra.

Laitoin päälle triathlonpuvun. Ja päälle pitkähihasen paidan, paksut trikoot, kompressiosäärystimet, takin ja huomioliivin. En oo viime kesän jälkeen ajellu pyörällä tuon tripuvun kanssa, niin pitää taas opetella ohuempaa pehmustetta käyttämään. Pyöräilyhousuissa on paksumpi pehmuste, ja niitä oon tripyörällä ajaessa käyttäny. Lisäksi tarkoitus oli ottaa energiaa kisan tapaan säännöllisesti, eli samalla taas vähän testata ja opetella hommaa.

Ihan mukava sää, 10 astetta lämmintä ja tuulta vain 2m/s. 30 kilsaa pyörällä toiseen suuntaan, ja 30 kilsaa takaisin. Aikaa meni 2:08, keskivauhdin ollessa 28.2km/h. Oon ihan tyytyväinen, kun tässä vaiheessa kevättä sitä pyörävauhtia vaan ei ole samalla tavalla kuin loppukesästä lämpimällä kelillä. Keskisyke oli siis 149, mikä on luultavasti aerobisen kynnyksen tuntumassa. 163 on juoksun kynnys, joten laskennallisesti siis pyöräilyn kynnys pyörii suunnilleen tuossa. Mitattu sitä ei ole.

Takki, liivi, trikoot ja hanskat pois ja startti juoksuun. Oon tyytyväinen juoksuun, kun sain pidettyä hyvän vauhdin pyöräilyn jälkeen. 10km meni aikaan 53:31. Keskivauhti 5:20, ja keskisyke 176.

Uinti 2km: 40:40, keskisyke 160 (VK).
Pyörä 60,5km: 2:08:55. 28,2km/h. Keskisyke 149 (AerK).
Juoksu 10km: 53:31. 5:20min/km. Keskisyke 176 (VK2).
Juoksu 3km: 20:12. 6:43min/km. Keskisyke 160 (PK2). 

Se oli sellanen valmistava treeni. Oon tyytyväinen. 🙂

Ninni

10 vastausta artikkeliin “Valmistava treeni Italiaan”

  1. Jes. Sulla on mennyt tosi hyvin koko viimeistelytreeni. Varmaan vähän antaa osviittaa tulevasta Italian kisasta. Hui, se on jo ihan kohta.

    • Joo, hyvin meni. 🙂 Italiassa on vaan se pyöräreitti vähän eri kuin täällä Pohjanmaalla. 😀 Ja uinti meressä ja lämpötila ja ja ja.. Ettei mitään käsitystä miten siellä menee, mutta tavoite on maali ja hyvä suoritus. 🙂

  2. Tämä on niin motitivoivaa luettavaa. Jos joku ei tästä innostu, niin sitten voi kävellä peilin eteen. Ihanaa ja jännittävää! ♡ Kiitos mukavasta tekstistä ja kuvista jälleen siis. 🙂

    • Kiitos itelles ja muille, jotka jaksaa lukea. 🙂 Välillä kyllä tuntuu, että samat jutut pyörii ympyrää, mutta ei se taida haitata. 😉

    • Joo, mää ainakin tykkään ympyrää pyörivistä jutuista! 😉 Tsemppiä hirmuisesti valmistautumiseen, kyllä se hyvin tulee menemään!

    • Hah, no sitten voin edelleen hyvällä omallatunnolla pyörittää ympyrää. 😀 Kiitos!! Barcelona oli sellainen kokemus, että se siellä taustalla vähän jännittää, vaikkakin meni loppujen lopuksi hyvin.

  3. Hyvillä mielin saa kyllä kisaan lähteä kun viimeistelytreeni meni noin hyvin!

    Nähdäänkö me viikon päästä Seinäjoella? Ootko jossain hommissa siellä? Mä en kyllä varmaan mitään järkevää pysty jutteleen jos jännittää 🙂

    • Toivotaan näin! 🙂

      Juu, siellä nähdään! Mä oon joku piru, en vielä tiedä oonko ajanotossa vai jokapaikan höylä vai mikä. Oon vaan suunnitellu muiden päänmenoksi hommia. 😀 No jutellaan sitten kisan jälkeen. 😉

  4. Oijoi, kolme viikkoa enää! Rauhallisin mielin saat kyllä ottaa viimeiset viikot ennen kisaa kun valmistava treeni meni noin hyvin. Vesi on lopulta kuitenkin vaan vettä Italiassakin joten ei mitään pelkoa uimisestakaan eiks niin 🙂

    • Kolme viikkoa menee kyllä hujauksessa, eikä tässä oo enää kuin 2,5 kun reissuun lähdetään. Kääk! Vesi on vettä, mutta merivettä eikä järvivettä. Se maistuu niin hirveelle, että oksennus meinaa lentää. 😀 Viime vuonna vieressä uiva mies oksensi ja mä uin siitä oksennuksesta. Yök!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta