Yhdistelmätreeni Nokialla ja nukkumisen tärkeys

Tänään mulla oli treffit Venlan kanssa Nokian hallissa. Aattelin, että jos Venlalla olisi joku hyvä vinkki uintiin. Hän ei kuitenkaan oo nähny mun uintia pitkään aikaan. Alunperin oli ajatuksissa tulla Jämin hiihtotunnelin kautta kotiin, mutta kun Venla eilen laittoi viestiä, että kiinnostaisiko maastopyörälenkki uinnin jälkeen, niin nappasin siitä tarjouksesta kiinni. 🙂 Sukset kun oli vielä voitelematta ja jotain niillekin olisi pitäny tehdä ennen aamua.

Aamulla klo 6.30 kohti Nokiaa, klo 9 uimaan ja oli kiva kuulla, että mitä Venlan mielestä uinnissa on hyvää ja mitä puolestaan parannettavaa. Paljon on kuulemma menny eteenpäin, ja hyvä niin. Parannettavaakin löytyy tietyistä osa-alueista, ja niistä yritän ottaa opiksi.

Uinnin jälkeen sinne maastopyörälenkille ja samalla saatiin vaihtaa kuulumisia mm. Havajin reissusta ja tulevista kisasuunnitelmista. Hyvä parin tunnin pyöräily mäkisissä Nokian ja Ylöjärven maastoissa. Samoissa maastoissa oon triathlonkoulun kanssa ensimmäisen kerran käyny ja Venla totes jopa, että vähän eri tyyliin vedin nyt mäkiä alas kuin kolme vuotta sitten. 😀 Silloin mentiin jarru pohjassa. 😉 Mutta kyllä tuollaista voimatreeniä ja mäkiä kaipais tännekin, mutta aakeeta laakeeta riittää.

Tuttu silta ulkoilijoille sekä ohitustietä autoileville.
Tuttu silta ulkoilijoille sekä ohitustietä autoileville.

Sitten kotiin, uudella työpaikalla käymään, kaupan kautta kylään ja lopulta uutta puhelinta päivittämään ja blogia kirjoittamaan. Kävi toteen tämäkin vapaapäivä. 🙂

Viime viikonlopun Ilkassa oli mielenkiintoinen juttu unen määrästä ja laadusta urheilijalla. Otin jutusta muutaman kuvan, niin voitte halutessanne myös lukea. Mulle on ainakin sula mahdottomuus saada arkena 9-10h unta, vaikka varmasti olisi ihan loistojuttu. 8h täyttyy siinä ja siinä, 7-8h on normaali. Toki en tietty mikään huippu-urheilija ookaan, mutta en usko, että tekis itellekään kehittymisen kannalta huonoa.

Sit Polar V800:n ja aktiivisuusmittauksen myötä oon myös miettiny unen laatua. Parhaimman rauhallisimman unen pätkän (91%) oon saanu pari viikkoa sitten, kun pitkästä aikaa olin juhlimassa ja alkoholia oli veressä riittävästi. No okei, unet jäi lyhyeksi, mutta en ollu paljon pyöriny. No ei kai se kuitenkaan kerro siitä rem-vaiheesta, minkä sanotaan alkoholin sivuuttavan..

Ninni

2 vastausta artikkeliin “Yhdistelmätreeni Nokialla ja nukkumisen tärkeys”

  1. Olipas mielenkiintoinen juttu, kiva kun laitoit kuvat niin pystyi lukeen =) Just aamulla herätessäni totesin, että kas, nukuin 10 tuntia. Yleensä en nuku noin pitkään, mutta viime viikon treenit taisi vaatia veronsa kun oli rankan tuntuinen viikko. Uni on kyllä tosi tosi tärkeää!

    Hyvät treenit sulla on ollut, nyt taas uudet kujeet uintiin niin alkaa kulkea. Huh sentään uinti on vaikeaa. Mahtavinta on se kun tulee jokin ahaa-elämys ja hoksaa yhden jutun. Sittenkin on aina vielä miljoona pikkujuttua jäljellä mitä pitäis parantaa 🙂

    • Olin jo sulle vastannut, mutta eihän tätä vastausta täällä näkyny. :/

      Uni on kyllä tärkeää ja myös henkisen kuorman kohdatessa. Uinti on niin tekniikkalaji, ja siksi tosi hankalaa. Varsinkin tällaiselle aikuisena opetelleelle. Mutta ehkä joskus, ehkä joskus! 😉 Tsemppiä Soile treeneihin!!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta