Joulukalenterin 1. luukku, Kai Söderdahl

Tänään pyörähtää blogin joulukalenteri käyntiin, onhan nyt ensimmäinen päivä joulukuuta. Kalenteri koostuu urheilijoiden ja/tai valmentajien vinkeistä ja ajatuksista treeneihin, kisoihin, valmistautumiseen tai joku hyvä treeni.  Luvassa loistavia vinkkejä, kannattaa availla luukut! 😉

Ensimmäisestä luukusta pompsahtaa Kai Söderdahl. Kaitsulla on takana lähes 30 triathlonin täysmatkaa (3,8km uinti, 180km pyörä, 42,2km juoksu). Ennätys tällä matkalla on upea 8:49. Kaitsulta löytyy sekä SM- että EM-mitaleja. Ensi vuonna Kaitsu matkaa taas Havaijille ironmanin MM-kisoihin, kisapaikka on jo lunastettu. Kaitsu jakaa yhden parhaimmasta treeneistään. 🙂 Kiitos Kaitsu!

Oma suosikkitreenini puolimatkan kilpailuun 1.9km-90km-21.1km.

Tämän tapaiset treenit tulevat minulle ohjelmaan kevään etelänleireillä ja Suomessa vasta toukokuussa. Treeni sopii hyvin myös puolimatkan viimeistelytreeniksi kaksi viikkoa ennen kilpailua.

Uinti 1500m:
500m ironman-vauhtia + 500m puolimatkan vauhtia + 500m sprintti. Joko yhteenputkeen tai esim. 1-2min palautuksella.

Pyörä 60km:
30km ironman-vauhtia (aek) + 20km puolimatkan vauhtia (vk1/vk2) + 10km vk2/ana

Juoksu 15km:
5km (aek) + 5km (vk1) + 4km vk2/ana + 1km. Olen pyrkinyt aina juoksemaan tuon viimeisen tonnin alle 3.20 min/km.

Suosittelen tämän treenin toteutusta tutulla ja samalla reitillä tehtäväksi harjoitukseksi.
Näin sinun on helppo seurata kuntosi kehitystä.

Treeni iloa tulevaan kauteen,
Kai Söderdahl

Ninni

7 vastausta artikkeliin “Joulukalenterin 1. luukku, Kai Söderdahl”

  1. Miten sää nyt K. Söderdahlin oot sun jolukalenteriin saanut? =D Hyvä idea, varmasti löytyy kiinnostuneita sun jolukalenterin luukkuja availemaan.

    • Pyytämällä K. Söderdahlia ja monta muuta. 😉 Mä oon kyllä innoissani kans! 😀

  2. Huippuidea kalenterille, näitä luukkuja odotan kyllä innolla!

    Treenit kuulostaa kyllä tehokkailta, ja varmasti toimisivat hyvin tuollaisina kunnon kehitystä tsekkaavina treeneinä. Ainoa asia, joka jäi vähän ihmetyttään on tuo aek. Trakoittaako se aerobista kynnystä? Pitääkö siis ko matka tehdä kynnyksen tuntumassa, alapuolella vai yläpuolella?

    • Moi Heini, Vastaan Kaitsun puolesta pohdintaasi. Aerobinen kynnys on myös pieni sykealue kuten PK tai VK, esim. 150-153. Eli sillä alueella tulisi vetää kyseinen osuus. Oleellista on että tietää omat sykealueet pyöräilyyn ja juoksuun. Niissä voi olla suurikin ero 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta