Duathlontreeniä

Tiistaina täällä oli ihan kesäpäivä, tai ainakin mun mielestä. Sannalla oli kypärälakki ja potkuhousut, mä olin shortseissa. 😀 Oli mulla sentään takki ja sen alla pitkähihainen, mutta täytyy sanoa, että hiki valui pitkin selkää. Mutta parempi ottaa kuitenkin suht varman päälle, kun kotonakin yhdellä lapsista on flunssa. Kengänsuojistakin sai luopua.

Tuuli oli kuitenkin mukava, että menomatkalla oli kunto hyvä ja paluumatkalla seinä vastassa. 😉 No sen verran kova tuuli, että tämän tiesi jo etukäteen. Paluumatkalla ajettiinkin sitten vuoronperään veturina. 2 kilsan välein vaihto. Mukavasti tulikin sitten kotiin, kun mietti vain kahta kilsaa kerralla. 😉

Tänään puolestaan oli duathlontreeni. Tarkoittaa siis juoksua, pyörää ja juoksua. Sen verran viileä ilma (9 astetta) ja kova tuuli, että sai vaihtaa vaatettakin vaihdossa. Tänään ei menty shortseissa.

Kauheen hyvä mieli tuosta juoksusta on nyt. Ei oo tämmösiä vauhteja ennemmin ollu. Toivottavasti sykemittari ei kuitenkaan huijaa. 😉 Toki pyöräilyn jälkeen mulla on aina vaikeuksia saada sykettä nousemaan, joten sitä ei voi verrata normilenkkiin. Vertaan muihin pyörän päälle juostuihin lenkkeihin sitä. Duathlonin eka juoksu aerobisella kynnyksellä ja toka juoksu vauhtikestävyyskakkosella. Tosin meni aikaa ennen kuin se vk2-tasolle nousi, joten keskisyke jäi vielä vk1:lle, vaikka fiilis oli kyllä ihan vk2. 😉

Pyörä oli yhtä tuskaa tuulen takia. En muista koska olis pelottanu niin paljon. Oli puuskittainen kova sivutuuli, ja menomatkalla tuuli ojan puolelta ja kun tuuli otti pyörään, niin olin aina metrin verran tien sivusta keskemmällä. En uskaltanu ajaa ala-asennosta ollenkaan, hyvä kun vaihdetta pystyi vaihtamaan. Joka kerta kun kuulin auton tulevan takaa, niin toivoin, että se ohittaisi tarpeeksi kaukaa, etten tuulen puuskan myötä jää alle. Kun kympin jälkeen käännyin täysin vastatuuleen, niin vauhti oli välillä 18 km/h. 😀 Ei hyvää päivää, että otti aivoon, kun sai runtata menemään eikä vauhti kasvanu. Jotenkin nää vastatuulet on ärsyttävämpiä kuin ylämäet, niissä on sentään selkeä syy. 😀

Juoksu 5km, 27:09, 5:25min/km, keskisyke 161.
Pyörä 30km, 1:07:06, 26,9km/h, keskisyke 146.
Juoksu 3km, 14:48, 4:55min/km, keskisyke 169.

Ninni

2 vastausta artikkeliin “Duathlontreeniä”

  1. Duathlontreenaus on kivaa, vaikkakin jalat tönkköilee ja hapottelee. 🙂 Nää nykyiset tuulet kyllä pitää mut tehokkaasti pois maantiepyörän päältä. Ärsyttävää, kun muuten olis ollu upeita kelejä tälläkin viikolla, niin sitten tuulee ihan älyttömästi. Eilen tosin oli loistava sää, mutta istuin autossa suurimman osan päivästä. Kai sitä tuulisella säällä pyöräilyäkin pitäis vaan harjoitella. Maasturilla kyllä voin mennä, se ei pelota. Paitsi tietty hirveellä myrskyllä pysyn sisällä.

    • Mä olin jo sulle vastannut, mutta jostain syystä ei näy täällä. Höh!

      Tuuli on kyllä ärsyttävää, mutta toisaalta tuulisella kelilläkin kannattaa opetella ajamaan. Nimittäin muuten on lirissä sellaisen sattuessa kisapäivään. 😉 Mutta pelottavaahan se on oikein kunnon tuulella. Maasturilla tosiaan vakaampaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta