Joulukuun toka, uintiajatuksia

Kesä ja avovesiuintitreenit ovat olleet jo monta kuukautta sitten ohi. Märkäpuku-uintiin voi totuttautua kuitenkin pitkin talvea käymällä hallissa puku päällä uimassa. Avovesiuinti ja halliuinti ovat oikeastaan kuin kaksi eri lajia. 

Kesällä puolestaan olisi hyvä käydä hallissa uimassa ilman märkäpukua esimerkiksi vetoja, ettei koko kesä mene samalla vauhdilla järvessä puvun kelluttaessa. Meni monta vuotta ennen kuin tajusin, että lähden joka syksy samasta tilanteesta uimahalliin palatessa. Märkäpuvun kelluttavuus, järvi ja sama matkauintivauhti pelkästään ovat haitaksi.

Mulla on Orcan märkäpuku malli 3.8. Jota saa muuten nykyään myös pinkkiä. 😉 No musta toki edelleen pääväri, mutta oranssit yksityiskohdat ovat pinkit. Tässä mallissa on erityisesti keskivartaloa nostattavat paneelit, mulla kun tuo alavartalo pakkaa laahaamaan. Siksi puku nopeuttaa mun uintia, pysyn pinnalla paremmin. Toisille tämä puku nostaisi jalat liian pinnalle, ja heille sopii toinen malli. Siksi märkäpukua ostaessa kannattaa myös huomioida oma uintityyli.

Kun alkusyksystä kävin hallissa 4-5 kertaa viikossa, niin uinti kehittyi. Nyt kun muutkin lajit ovat taas kuvioissa, niin uintikertoja tulee kolme kertaa viikossa. Vähempi olisi mulle todella huono, ja enempi veisi paljon aikaa, mutta kehittäisi uintia.

Jos siis haluat saada lisävauhtia uintiin, niin se ei vaadi muuta kuin uimista ja uimista. Oliko yllättävää? 😀

Ninni

2 vastausta artikkeliin “Joulukuun toka, uintiajatuksia”

  1. Hei!
    Kertoisitko talvikauden pyöräilyistäsi enemmän? Missä pyöräilet (sisällä, ulkona, maastossa, maantiellä?) ja minkälaisilla varusteilla? Hyvä lamppu ja pimeään vaan, vai? Tuntuu niin vaikealta lähteä ulos pimeään pyöräilemään ja trainerilla ei kovin pitkään viitsi pyöritellä, koska tylsäähän se on.

    • Hei. Kiitos postaustoiveesta. Toteutin sen heti eli tämän päivän luukussa! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta