Joulukuun neljästoista, talvijuoksu

Talven liukkailla juoksemisen kanssa kannattaa olla varovainen. Silloin helposti saa jonkun paikan kipeeksi. Itsellä menee selkä jännittämisestä huonoon kuntoon. Nastalenkkarit ovat hyvä vaihtoehto, joskin jalkojen tottumista ne vaatii, kuten muutkin uudet kengät. Halli on hyvä paikka tehdä kovempia treenejä, esimerkiksi vetoja. Toisaalta myös rasitusvammoja voi aiheuttaa uusi lumi, nimimerkillä joskus pitkiksen juossut auraamattomilla teillä, kun yöllä oli tullut 20 senttiä lunta. Kaikesta oppii, kantapään kautta vaan harmittavasti usein.

Ilman jäähtyessä kannattaa ehdottomasti lämmittää nilkat ja akillesjänteet esimerkiksi säärystimillä. Ei siis yllä olevassa kuvassa olevilla kompressiosäärystimillä, vaan ihan normaaleilla kudotuilla villasäärystimillä. Mulla on yleensä jalassa nilkkasukat, jolloin pahin olisi trikoiden ja sukkien väliin jäävä näkyvä ihokaistale. Joten akillesjänteet lämpöisiksi säärystimillä!

I

Ninni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta