Joulukuun yhdeksästoista, hallipyöräilystä

Lauantaina oli toinen kerta tälle talvelle, kun kävin pyörimässä Botniahallissa rinkiä ympäri. On tullut aateltua tätä bloggausta hallipyöräilystä.

  • Ykkösradalla ajavat nopeimmat, yleensä siinä tehdään vaan vetoja ja vauhti on noin 40km/h. Kakkosradalla ajellaan noin 35 km/h. Ulommaisella nelosradalla ajellaan kolmeakymppiä tai hitaampaa riippuen porukasta, jolloin kolmosradalla sitten 30-35 km/h. Jos ajaa alle 35, niin on hyvä ajaa aina nelosradalla ja tehdä ohitukset kolmosella.
  • Itse teen vetoni kakkosradalla, ja voin sanoa, että pari vuotta sitten ala-asennosta oli pelottavaa ajaa jopa kolmosradalla kaarteissa. Nykyään kakkosradallakin sujuu kaarteet ala-asennosta pelkäämättä. Kaarrehan on siis sitä tiukempi, mitä sisemmällä radalla on.
  • Junat kulkee kakkosradalla (35km/h) ja nelosradalla (30km/h), jos maantiepyörällä sellaisessa haluaa mennä. Joskus kun on paljon porukkaa, niin kolmos-nelosradalla on parijono. Aika-ajo/triathlonpyörällä jonossa ei ala-asennossa ajella. Siksi vältän letkoja, ja ajan paljon yksin tai sopivan välin kera viimeisenä.
  • Pyöräilijöitä on 30-50 henkeä, joten välillä on ruuhkaa.
  • Hallitse pyöräsi, ettet taaksepäin katsoessa siirry toiselle radalle jne.
  • Älä oikaise toiselle radalle kaarteissa, vaan pysy samalla radalla. Ohittaessasi tai siirtyessäsi nopeammalle/hitaammalle kaistalle, varmista, että takaa ei tule ketään ja pystyt siihen siirtymään.
  • Näytä käsimerkkiä vaihtaessasi kaistaa.
  • Niistä nenäliinaan, älä radalle. Räkä lentää takana tulevien päälle, ja tautisena aikana se vasta inhottavaa onkin.
  • Pidä molemmat kädet sarvissa, älä aja ilman käsiä.
  • Juotuasi varmista, että pullo menee varmasti takaisin telineeseen.
  • Älä jarruta jonossa.

Tällaisia juttuja on tullu mieleen. Oisko jollakin vielä lisättävää? 🙂

Mun eilinen kolmen tunnin ajo näyttää tältä:

Kun olin lopettamassa treeniä, niin V800 halusi resetoida ittensä. Eli ei talteen sykkeitä, vauhteja eikä watteja. Eli ei treeniä ollenkaan? 😉

Ninni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta