Kuperkeikkaileva hiiri

Tammikuuhan se siinä meni, ihan liian nopeesti. Hyvin oon saanu treenit tehtyä, vaikka alkukuusta pieni flunssa silmätulehduksineen kävi kylässä ja lisäksi muutaman treenin oon jotunut väliin jättämään. Ylläksellä tuli tässä kuussa hiihdettyä neljä päivää, mikä näkyykin kokonaistuntimäärässä.

Pulssin setä on jälleen seurannu mun treeniä. 😉

Teksti on kuvitettu tämän viikon treeneillä. Normaalimeininkiä, hiki lentää ja valokuvauksellisuus on kaukana. Mutta tähän blogiin kuuluu nää hikikuvatkin, sori vaan. 😀

Sori, meikit puuttuu! :D
Sori, meikit puuttuu! 😀 Trainerilla pyöräilyä 1h ja juoksumatolla tallustamista päälle 3km.

Aikamoinen vauhtikeli laduilla ja teillä on viikonloppuna ollut, ja perinteisellä hiihtotavalla oli vaikea saada sykettä ylös, kun fiilis oli kokoajan kuin olisi alamäkeen hiihtäny. Ojentajissa kyllä tuntui parin tunnin tasatyöntö, kun pitoa ei ollut yhtään. Loppulenkistä päästäinen juoksi ladun yli, mutta päättikin juuri mun edessä lähteä juoksemaan latu-uraa pitkin. Mä en kerinny kovassa vauhdissa kuin nostaa toista suksea, joka kuitenkin osui hiireen ja kiljuin naisellisesti tietenkin ihan kunnolla ääneen. 😀 Hiiri veti parit kuperkeikat ja mä olin ihan varma, että nyt mä sen tapoin! Mutta niin vaan taaksepäin vilkaistessa se juoksi kuperkeikkojensa jälkeen toiselle puolelle, minne alunperin matkakin taisi olla. Puistatti niin paljon! 😀 Ja ei, kukaan ei nähnyt. Kuulemisesta en oo varma. 😀

Ylisuuret Sarvat ekaa kertaa tälle talvelle jalassa, nyt oli pakko!

Mä vältän viimeiseen asti juoksemista nastalenkkareilla, vaikka sellaiset omistankin. Pelkään aina rasitusvammoja oudoksesta. Mutta nyt oli oikeasti niin liukasta, että ilman niitä juoksemisesta ei olisi tullut mitään. Ja hyvinhän ne piti, vaikka liian isot mulle ovatkin. Mutta eiköhän niillä mennä kuitenkin vielä monta vuotta, kun harvoin tarvii.

Tammikuu:
Hiihto 19h 32min
Pyöräily 11h 52min
Juoksu 10h 27min
Uinti 9h 30min
Voima 2h 29min
————————-
Yhteensä 53h 52min

Hieman lisäbuustia alkuvuoteen!

Kaupallinen yhteistyö: Back on Track

Uuden vuoden kunniaksi jotain uusia kujeita. 🙂 Treenien, töiden ja perheen myötä kujeet pysyy samoina, mutta syömisten suhteen uusi vuosi ja uudet kujeet ovat enemmän kuin tervetulleita. Mä oon ollu aina todella huono syömään vitamiineja ym. purkeista napattavia ”lisämausteita”, oli kyse sitten palautusjuomajauheesta, kuitulisästä tai D-vitamiinista.

Pimeys ja jylläävä flunssakausi, silti hoidettavana on samat asiat kuin aurinkoisena kesänäkin: Treenit, työt, koirat, kotihommat ja blogikin. Unta tarvii nyt enemmän, mutta myös monipuolisesta syömisestä on hyötyä. Ravintolisät on varmasti yksi auttava tekijä, mutta nimenomaan monipuolisen ruokavalion lisänä.

Nyt oonkin kuukauden sujauttanut päivittäin maustamattoman jogurtin / rahkan ja hedelmien sekaan tai smoothien joukkoon WellAware Ruusunmarjarouhetta ja WellAware Granaattiomenajauhetta. Siksi, että kaikki antioksidantit, mitkä auttavat voimaan ja treenaamaan paremmin sekä välttämään liikkeellä olevia tauteja, ovat tervetulleita!

WellAware Granaattiomenajauhe
Granaattiomenalla on monia positiivisia vaikutuksia, monet kutsuvatkin granaattiomenaa antioksidanttien kuninkaaksi. Se sisältää suuren määrän antioksidantteja, erityisesti polyfenolia ja flavonoideja. Näitä löytyy runsaasti hedelmistä ja marjoista, mutta ei yhtä suurta määrää kuin granaattiomenasta.

100% puhdas luonnontuote.

Suositeltava päiväannos on 1-2 teelusikkaa, noin 4-7g.

WellAware Ruusunmarjarouhe
WellAware Ruusunmarjarouhe lisää nivelten liikkuvuutta sekä ihmisillä että eläimillä. Ruusunmarjarouheessa on runsaasti kehon tarvitsemia vitamiineja, mineraaleja ja hivenaineita sekä antioksidantteja. WellAware Ruusunmarjarouhe uunikuivataan, mikä tekee siitä laadukkaampaa ja säilyttää paremmin vitamiinipitoisuuden.

Ruusunmarjarouheen aktiivisia ja tehokkaita ainesosia löytyy kuoresta. Andeilta peräisin oleva ruusunmarjarouheemme on 98 %:sti tehty kuoresta. Ruusunmarjarouhe on valmistettu ruusunmarjoista, jotka ovat torjunta-aineettomia, villinä kasvavia ja vapaata kaikista epäpuhtauksista. Syvän punainen väri kertoo laadusta, uunikuivauksesta ja rouhitusta kuoresta.

100% puhdas luonnontuote

Suositeltava päiväannostus:
Ihmisille 5 g / 1 ruokalusikka
Käy myös koirille ja hevosille

Purkit ovat sen verran kivannäköiset, että mulla ne ovat keittiössä esillä ja näin muistan tuotteiden jokapäiväisen käytön. 🙂

Tässä teillekin mun lempismoothien ohje:

  • Mango 100g
  • Mustikka 100g
  • Banaani 1kpl / 100g
  • Avokado 1/2kpl / 40g
  • Maustamaton rahka 250g
  • Vesi 1dl
  • Koristeeksi tai sekaan 1rkl WellAware Ruusunmarjarouhe ja 2tl WellAware Granaattiomenajauhe

Smoothie on kyllä helppo tapa saada nopeasti haluama määrä tarvittavia ainesosia, esimerkiksi hiilihydraatteja, joita mä mietin treenin vuoksi. Että jaksaa tehdä treenin, mutta myös palautumisen kannalta. Välillä heitän montaa kaapista löytyvää hedelmää sekaisin, ja joskus maku on kitkerääkin ja lapsetkin jättävät syömättä. 😀 Okei, sen oon jo oppinut, että kiiviä ja maitotuotteita sisältävä smoothie ei välttämättä oo hyvä yhdistelmä, ainakaan se ei säily illasta aamuun. 😀 Tämä mun lempparismoothie uppoo lapsillekin, joten ehkä se on turvallinen jakaa täälläkin, kun kelpaa useammillekin makuhermoille. 😉

Koko satsin ravintoarvot tässä, ja tästä tulee kaksi isoa annosta. Yhdessä annoksessa siis 15g proteiinia, 26g hiilihydraattia ja 5g rasvaa.