Ens yöstä lähtien melkoisesti dataa talteen!

Pikainen bloggaus, kun nukkumaanmenoaika lähenee! Arkena on edelleen napattava 8,5-9 tuntia unta, muuten en kerta kaikkiaan jaksa työpäivää läpi. Rytmihäiröitä ei ole ollut nyt pariin viikkoon, jee! Edellinen kunnon pääkipukin on parin viikon takaa. Eilen sykkeet juoksemassa olivat taas paremmat kuin mitä viime torstaina, vielä on kovin vaihtelevaa meno. Bongasin tänään Iltasanomien artikkelin anemiasta ja triathloniakin harrastavan urheilulääkäri Pippa Laukan kommentit:

Linkki artikkeliin.
Linkki artikkeliin.

Osui ja upposi todellakin. Itse piti tässä vaiheessa ymmärtää tuo ferritiini mittauttaa, ja vähän tuo kuvan lopussa oleva Laukan kommentti napsahti. Kovilla ollaan, ja aikaa tarvii tästä nousemiseen. Helmikuun lopussa täytyy kyllä olla hiihtokunnossa Ylläksellä! Seinäjoella ei ole yhtään lunta, joten ensimmäistä kertaa pääsee siellä sitten hiihtämään, jos lunta ei ennemmin näy!

Puhuin ennemmin Emfit QS:n ostamisesta ja tänään se tuli postissa! Laite on asennettu petarin alle, ja mitään piuhoja ei ole mussa kiinni. Aamulla saa aamupalaa syödessä tutkailla yön arvoja. Arvot siirtyvät automaattisesti nettiin, kun laiteessa on wi-fi yhteys. Ei muuta kuin nukkumaan, ja kaikki sykeväleistä lähtien se nappaa kiinni. Mieletön keksintö, suomalaista osaamista! 🙂

Vielä näyttää tyhjiltä mun tilastot, huomenna aamulla jo jotain saatavilla. Tämä numerofriikki kiittää jo etukäteen tästä seurannasta. Tietääpä jatkossa ajoissa, jos kropassa on jotain ongelmia..

Ninni

4 vastausta artikkeliin “Ens yöstä lähtien melkoisesti dataa talteen!”

  1. Ihana kuulla että jollain muullakin aikuisella normaali unentarve on noin ”paljon”! 😀
    Itse saan aina kuulla ihmettelyä, kun mainitsen etten selviä päivistäni kunnialla ilman yhdeksän tunnin yöunia!

    • Itse asiassa normaalisti en nuku 9 tuntia arkena kuin vaan silloin, että on univelkaa! Tai jatkossa kyllä nukun, eli nyt tää raudanpuute on aiheuttanut väsymystä ja oon tarvinnut enemmän unta. Mutta lupaan jatkossakin huolehtia arjen unentarpeesta paremmin! 😉

  2. Moikka,

    Vitsit, oon kanssa haaveillu samaisesta laitteesta. Helpottais elämää kun saisi hieman varmuutta enemmän kropan palautumisesta. Nyt on tainnut viikko mennä sulla kokeillessa, olisi kiva kuulla lisää kokemuksista laitteen kanssa.
    Se mitä olen itse miettinyt on mitenköhän paljon vaikuttaa kun meidän parisängyssä patja hytkyy erittäin paljon myös sen puolella joka ei liiku. Tästä taitaa tulla aika paljon virhettä mittaukseen… Toisaalta tämä ominaisuus on ollut ihan kiva kun saa kuorsaavan kääntymään vain vaihtamalla omaa asentoa. 🙂 Mutta joo ootko huomannu omassa käytössä että tulisi ns. virhedataa jostain kun on parisänky?

    -Viivi

    • Viikon kokeilun perusteella on kyllä luotettava laite! Toki en oo päässy treenaamaan niin, että kuormittaisin kroppaa, joten sen jälkeen vielä varmasti mielenkiintoisempaa. Mutta nyt tiedän jo yön perusteella milloin on odotettavissa hyvää ja milloin huonompaa dataa. Eli tuntemukset vastaa dataa.

      Meillä on parisänky (omat runkopatjat ja yhteinen petari), ja laite kyllä mittaa miehen sykkeen ja hengityksen tahdin, JOS jätän anturin sänkyyn noustessani häntä ennen. Vaikka mies ei siis antureiden päällä olekaan. Ihan uskomattoman tarkka, ja miten voikaan! Mutta kun mä nukun siinä, niin ottaa vain mun omat sykkeet huomioon. Huomasin ekalla kerralla, kun poistuin aamulla sängystä, niin sykekäyrä tippui 20 pykälällä. 😀 Oli vaan mun nousun kohdalla sängystä poistuminen, ja sitten oli aloittanut sykkeen tallentamisen uudelleen. Sykeväliä tosin ei tullut. Tuon kerran jälkeen oon anturin napannut pois, jos itse nousen ennen miestä. Ei tule sitten vääryyksiä dataan. 🙂 Liikkeet taitaa kyllä napsia molemmilta. En voi varmaksi vielä sanoa, vaikka kaksi yötä oon nukkunut yksin. Toisena yönä liikkeet oli vähäisempiä, mutta toisena ihan saman verran kuin muinakin öinä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 4
Tykkää jutusta