Treeniseuraa enemmänkin

Meidän perheessä ei riittänyt yksi kuumetauti, vaan tuli toinenkin flunssatauti. Oon herännyt yöllä kurkkukipuun ja välillä yskimään, ja yrittänyt pyörtää tautia. Aika hyvin mä siinä oon onnistunut, mutta oon tehnyt pelkkää peekoota nyt 1,5 viikkoa. Toisaalta tämä 1,5 viikkoinen on pisin pätkä, mitä oon nyt pystynyt täysin ohjelmaa tekemään. Ehkä ne treenit nyt todenteolla alkaa oikeasti pyörimään. Sitä oon odottanut! 🙂

Viikon sisällä oon käynyt kahdesti Eijan kanssa juoksemassa metsässä pari tuntia. Syksyllä ostetuilla ensimmäisillä maastojuoksukengillä kun pari tuntia juoksee metsässä oudoksesta, niin voin kertoa, että nilkkojen ja jalkapöydän ympärillä kaikki lihakset ja jänteet ovat itseensä ottaneet. 😀 Eija suunnistajana pomppii kevyesti menemään, ja mä yritän pysyä perässä. Kuinka ihanaa on ollutkaan juosta metsässä ilman mitään stressiä vauhdeista. Kunhan välillä tsekkaa, että sykkeet ovat tarpeeksi alhaalla ja paljonko aikaa on kulunut. Viime sunnuntaina eka, ja tänään aamulla toka kerta.

Käväisin junalla Pirkanmaalla treeneissä torstaina. Edellisestä kerrasta olikin jo kaksi kuukautta. Torstaina oli sen verran huono keli, että otin suosista junan. Halusin kuitenkin päästä pitkästä aikaa yhteistreeneihin. Kyllähän se näkyi, etten ole päässyt treenaamaan ja kuinka uinti ei ole kauheasti kiinnostanut. Jäin todellakin porukan vauhdista ja ihan sillä mun vahvuudella eli lättärit käsissä ja pullari jalkojen välissä. Kädet oli ihan tyhjät treenin jälkeen, ja kyllä mulle kuittailtiinkin, että onneksi tulin junalla. 😀 Kun treenaa, niin kehittyy ja kun laiskottelee, niin hidastuu.

Uinti on ollut tosi hankalaa syystä, että Seinäjoen uimahalli on aina täynnä. 25m allas, jossa on 8 kapeaa rataa. 7 ja 8 rata yhdistetty, ja siinä ei ole kuntouintia. 1 rata vesijuoksijoille, 4 ja 5 radat kilpauimareille. Näin jää 2, 3 ja 6 radat uimareille. Niissä on aina 4-5 uimaria per rata. Kun niissä on erivauhtista porukkaa, niin omasta treenistä ei tahdo tulla mitään. Radalla ei mahdu ohittamaan, jos joku tulee vastaan. Kaikki eivät päästä päädyssä ohi nopeampia. Jos yrität tehdä jotain sarjaa, niin yrität ohittaa hitaampia ja pysähdyt päätyyn päästämään nopeamman ohi. Ei siitä vaan tahdo tulla mitään. Oon jopa miettinyt, että pitäisikö ruveta käymään ruokkiksella uimassa. Jotenkin treenit on saatava tehtyä, mutta miten? Ainut on mennä päivällä uimaan.

Lisäksi meillä oli tällä viikolla toinen Heidin pitämä uintitreeni. Tekniikkaa ja race pace -vauhtinen lopputreeni. Kaksi kertaa tällä viikolla joku on seisonut altaan reunalla ja sanonut mitä tehdään, ja altaassa on ollut seuraa. Voi kun näitä olisi jokainen uintitreeni! Voisi sanoa, että helppoa, kun voi vaan tehdä mitä käsketään. 😀

Siskokin oli maanantaina mun kanssa salilla. On siis viikon aikana saanut viitenä päivänä treeniseuraa! Niin hienoa!

Tällaista! Ihanaa päästä taas treenaamaan kunnolla.

Ninni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta