Ravitsemusterapeutilla

Kävin keskiviikkona ravitsemusterapeutilla, kun yksi huonoilla rauta-arvoilla oleva keliaakikko sitä mulle suositteli. Käytiin läpi keliaakikon suoliston mikrobistoa verrattuna terveen ihmisen tasapainoiseen mikrobistoon. Todella mielenkiintoista! Vitamiinien ym. paremman imeytymisen vuoksi olisi hyvä saada suoliston mikrobistoa muutettua.

Ravitsemusterapeutti suositteli mulle kuuden viikon fodmap-ruokavaliota sekä kymmenen päivän probiootti-kuuria. Tässä oon nyt yrittänyt miettiä syömisiä tuon ruokavalion suuntaan, mm. vaihtanut maitotuotteet laktoosittomiksi, ostanut gluteenittomia leipiä, jotka eivät sisällä vehnätärkkelystä. Isoin muutos on varmasti, että Pepsi maxista joudun luopumaan. Tähän sellainen nolo-hymiö. 😀 Mä oon nimittäin taas siihen koukussa! Olin jo pitkään ilman, mutta kyllä se kofeiini vaan koukuttaa. En siis juo kahvia enkä teetä, tuo on mun pahe. Mutta niin hyvä, että pääsen taas eroon. Onhan se aikamoista kuraa!

Maanantaina aion aloittaa tuon kuurin, ja sitten myös loputkin fodmapin ulkopuoliset ruuat jää pois. Mulla on tässä ollut muutamien päivien laskeutuminen.

Tässä yksi lyhyt artikkeli suolistomikrobistosta ja suolistosairauksista.

9 viikkoa Barcelonaan, josta seitsemän kunnon treeniviikkoa ja kaksi kevyttä. Seitsemästä viikosta kuusi mennään nyt tällä fodmapilla. Toivottavasti tämä ruokavalio tuo vielä lisäbuustin tuohon treenaamiseenkin. Ainakaan ei pitäisi olla mahaongelmia. 🙂

Ninni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 9
Tykkää jutusta